Stray náhled

Annapurna Interactive zažívá hromadný odchod zaměstnanců

13. 9. 2024
Zdroj náhledu: Annapurna Interactive

Zprávy o propouštění zaměstnanců herní branže se v posledním roce bohužel nestaly ničím neobvyklým. Studií, která zažívají odchod zaměstnanců, je hned několik, ale případ týkající se vývojářů z Annapurna Interactive má poněkud opačný ráz. Jak informoval Jason Schreier z Bloombergu, dvacet pět vývojářů včetně Nathana Garyho i dalších vedoucích pracovníků podalo výpověď a opustilo řady společnosti. Důvodem k tomuto činu má být selhání jednání o odtržení herní divize Annapurna Interactive od mateřské společnosti Annapurna Pictures. Změny strategie týkající se videoher se totiž vývojářům zcela nezamlouvaly, a tak vyrazili do vyjednávacího boje o svou nezávislost. Bohužel, plán nevyšel, a tak se rozhodli rezignovat, což vyústilo v hromadný odchod. „Bylo to jedno z nejtěžších rozhodnutí, jaká jsme kdy museli udělat, a nebrali jsme to na lehkou váhu,“ okomentoval situaci Gary.

Jako první společnost opustil Nathan Gary už během minulého týdne v doprovodu několika dalších vlivných pracovníků, jako je Deborah Mars a Nathan Vella stojící v čele Annapurna Interactive. Zbytek týmu je pár dní poté následoval. Annapurna Interactive je americký vydavatel i vývojář videoher, který si na herní scéně vybudoval zvučné jméno díky několika velkým a hráči oblíbeným titulům, jako je například Outer Wilds, What Remains of Edith Finch, Neon White či Stray.

Ve vzduchu tedy visí otázka, co se stane s projekty, které měla herní divize na starosti. Megan Ellison prohlásila, že je i nadále prioritou podporovat vývojáře a vydavatelské partnery. Veškeré mezery budou v dohledné době vyřešeny – volná pracovní místa naplněna, existující hry zůstanou pod Annapurna Interactive a rozdělané projekty by neměla čekat žádná změna. Tituly Ghost Bike, Wanderstop, Bounty Star či Blade Runner 2033: Labyrinth nadále zůstávají ve vydavatelském plánu, ovšem stále bez konkrétního termínu vydání. Je otázkou, jak rychle se společnost dokáže vypořádat s touto ztrátou, aby nedošlo k případným odkladům a dalším komplikacím.

https://twitter.com/jasonschreier/status/1834358880790266184?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1834359607621238858%7Ctwgr%5E59917a8c626b83ae21e78732609a13197e25e978%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Fzing.cz%2Farticle%2Fannapurna-interactive-prisla-o-vsechny-zamestnance

Hromadný odchod zaměstnanců je zřejmě výsledkem nedávno uzavřené spolupráce s finským studiem Remedy. Annapurna má financovat vývoj hry Control 2 a zároveň si pod svá křídla vzít přenesení příběhu Controlu i Alana Wakea na filmové plátno. Ačkoliv se tato dohoda týká Annapurna Pictures, situace znepokojila řadu jiných týmů.

Nikola Mrázová Erlebachová

Indie a RPG hry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na starých žlutých kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také pro starší tituly, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.