Aim Assault - cover

Česká VR hra Aim Assault se pokusí vrátit slávu rail shooterům

9. 2. 2025
Zdroj náhledu: igdb.com

Kolejnicové střílečky patří k téměř vymřelým žánrům. Nakonec už stihly vyjít z módy i koridorové first-person shootery, které je původně nahradily. Vhodným útočištěm pro spektakulární hry bez volnosti pohybu by teoreticky mohla být virtuální realita. Jenže tam bychom dosud těžko hledali tituly, které nám mohou poskytnout podobný zážitek jako třeba slavná série Time Crisis. Jistě, pro již zastaralý Oculus Rift kdysi vyšla exkluzivita Arktika.1 a máme tady Blood & Truth (PS VR) či The Dark Pictures: Switchback VR (PS VR2), ale tím by výčet ambiciózních rail shooterů pro VR téměř končil. Změnit se to pokusí čeští vývojáři z DIVR Labs. Jejich chystaná novinka Aim Assault podle propagačních materiálů slibuje nálož explozivní akce a atraktivní grafiky, která tady dlouho chyběla.

DIVR Labs nejsou jen ledajakým vývojářským studiem. Jedná se o provozovatele speciálních arén pro virtuální realitu, které najdete v Praze, v Londýně a ve Stockholmu. Arény hráčům umožňují reálný pohyb v prostoru, který umocňuje vtahující zážitek. Už před osmi lety ovšem DIVR Labs vydali také hororovou střílečku Blue Effect VR, která ukázala, že mají co nabídnout i pro domácí VR zařízení.

Aim Assault podle dosud zveřejněných záběrů z hraní vypadá tak trochu jako akční film Michaela Baye. Kromě zářivých barev a spousty projektilů (i nepřátel) létajících vzduchem v něm najdeme také částečně zničitelné prostředí.

Hra je momentálně ve vývoji a na vydání by měla být připravena ke konci roku 2025. Již 13. února ovšem tvůrci chtějí uvolnit hratelné demo obsahující první level.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.