The Deep Earth Collection – ovladače

Valve apeluje na větší integraci ovladačů

5. 3. 2021
Zdroj náhledu: blog.playstation.com

48 milionů hráčů použilo při hraní na Steamu ovladač a 10 % herních seancí proběhne nikoliv s klávesnicí a myší, ale některým z běžných ovladačů. Taková čísla uvádí Valve ve své nové zprávě pro vývojáře na platformě Steamworks.

Počty lidí hrajících s ovladačem rostou

Jak uvedlo Valve ve dřívější zprávě, počet uživatelů platformy Steam, kteří hrají s ovladačem, se za poslední dva roky (tedy v letech 2018-2020) zdvojnásobil. Hráči tak používají ovladače ze svých konzolí, případně si k počítači kupují ovladače samostatné.

Steam ve své zprávě podává i ilustrační grafy, ze kterých můžeme vyčíst další zajímavé informace. Podle vzorového příkladu z 42 216 aktivních denních uživatelů jich 3 254 hrálo s ovladačem. Na grafu vidíme, že z celkového počtu uživatelů nejvíce hráčů použilo ovladač Xbox (tam se počítají ovladače Xbox One, Xbox Series X/S, Xbox 360 apod., ale zřejmě také ovladače s xboxovým rozložením třetích stran), méně pak ovladač PlayStation (opět zřejmě různé typy), a poměrně málo hráčů užívá oficiální Steam Controller, ovladač z populární konzole Switch nebo jiné.

Steam dále poskytuje i další statistiky, jako například číslo, podle něhož mohou vývojáři zjistit, kolik hráčů, kteří hrají hry s ovladačem, použilo ovladač také k ovládání jejich hry. Pomocí dalších grafů pak mohou zjistit, kolik hráčů používá daný typ ovladače, přičemž nízká čísla znamenají, že podpora daného typu ovladače ve sledované hře není dostatečná.

Aktivní podpora ovladačů ze strany Valve

Na Steam nedávno přibyla podpora pro ovladač PlayStation 5 (DualSense). Valve ve zprávě upozorňuje také na to, že zatímco podpora nejrozšířenějšího PC ovladače (typ Xbox), je v mnoha hrách již nativně zabudovaná, pro přidání jiných ovladačů, konkrétně třeba PlayStation 5, vydalo speciální nástroje, které usnadňují implementaci do her (jde o technologie Gamepad Emulation a Steam Input API).

Nakonec uveďme, že využití ovladače se citelně liší podle konkrétních her a žánrů. Po ovladači sáhne velké procento hráčů závodních či sportovních her, u third person adventur je to přibližně polovina, u stříleček z první osoby a hlavně strategií stále převažuje tradiční ovládání s klávesnicí a myší.

Zdeněk Samec

Zdeněk rád hrál hry už od dětství. Na gymnáziu spolu se spolužáky vytvářel vlastní hry v GameMakeru. Po menší přestávce se ke hraní vrátil a teď je to jeho hlavní koníček. Jeho vášní jsou hlavně AAA hry s propracovanou grafikou. Rád se vrací i ke starším hrám. Za nejlepší hru všech dob považuje sérii Half-Life, má slabost i pro hry od Blizzardu. V GP by rád pokrýval hardwarovou sekci a přispíval recenzemi a úvahami. Jeho zájmem je i zvláště západní filosofie, klasická řečtina a latina, které studoval na Filozofické fakultě UK.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.