Tzv. „reverzní inženýrství“ je proces, při kterém je odhalen zdrojový kód (například hry) přímo z vydané verze (tedy bez přístupu k originálnímu kódu). Skupina hackerů již několik let pracovala na projektu, jehož cílem bylo vyladit GTA III a GTA Vice City pro moderní systémy. Zároveň měl být moderské komunitě umožněn přímý přístup ke kódu pro snazší vytváření modů.
Projekt se jmenoval Re3 („reverse engineered GTA 3“), respektive ReVC („reverse engineered GTA Vice City”) a byl zveřejněn na Githubu ve středu 17. února. Na tomto velkém webu pro komunitní programátory se pirátská verze hry od Rockstar Games dočkala značného ohlasu. Netrvalo však dlouho a společnost Take-Two (v jejímž držení Rockstar je) nahlásila Githubu porušení svých autorských práv. Konkrétně se hackeři dopustili porušení tzv. DMCA (Digital Millenium Copyright Act) a Github byl následně nucen kód smazat.
Bohužel tak skončila iniciativa, jež se pro starší GTA mohla ve výsledku ukázat prospěšnou. Stav portu GTA na Steam není zcela uspokojivý. Dalo by se říci, že nyní je řada na Take-Two a Rockstaru, aby ukázali, že jsou ochotni se o svoji hru starat. Na druhou stranu je jejich krok pochopitelný, protože obě hry se stále prodávají napříč různými platformami (včetně mobilu).
Na představení změn v Re3 ReVC se můžete podívat ve videu.
Zdroj: PCGamer.com