Rioti nás přes preseason nechal dlouho čekat. Nahodil nám novinky v předposledním patchi a dal nám dost času vytvořit takový zmatek, že se do mety po několika letech vrátil Viktor, a díky novému smrtícímu tempu přesílil Vaynu. Naše noční lovkyně však dostala malinký hotfix během posledního patche 11.24 se slovy „Vayne je příliš silná a nejde to celé svést jen na příliš efektivní předměty,“, jež nově tak trochu obrátil.
Po dlouhé době skin a zase pralesní
„Šampioni, kteří 1000 dnů nedostali skin“ byl internetový meme LoL komunity o Skarnerovi, Azirovi, Ornnovi a dalších. Riot si tohoto vtipu všiml a rozhodl se pro tyto šampiony vytvářet na začátku minulého roku skiny, aby hráče uspokojil. Ornn byl první s jeho pralesním skinem. Další adepti, kteří nedostali dlouho skin (cca dva roky), jsou Gnar a Rek'Sai, jež v si jejich pralesní variaci můžete už dnes zakoupit.
Zdroj: Riot Games
Kontroverzní změna teleportu
Když se zjistilo, že Riot chce zajímavým způsobem změnit teleport, otřáslo to komunitou.
Teleport lze nyní použít pouze na spojenecké věže. Jakmile ve 14. minutě zmizí plátování věží, přemění se Teleport na Volný teleport, kterým lze zaměřit spojenecké věže, poskoky, totemy a některé spojenecké konstrukty (stejně jako Teleport v sezóně 2021).PŘEBÍJECÍ DOBA VOLNÉHO TELEPORTU 240 sekund
Nedostali jsme žádnou zprávu od Riotu, i když jsme všichni věděli, proč tomu tak je. Nezdá se to, ale tato změna ovlivňuje velkým způsobem styl hraní nejen v solo queue, ale i na profesionální scéně. Topaři si mohou klidně využít svůj teleport na linku beze strachu, že se díky nepřítelově teleportu zvrhne souboj z 2 vs. 2 na 2 vs. 3. Naopak na střední lince teleport zastínil všechny ostatní vyvolávačská kouzla a umožnil ne tak pohyblivým šampionům se rovnat těm mobilním. A hráči podpor a střelců se nyní už nemusí bát, že se jejich malý souboj zvrhne v obrovský týmový boj, který dokáže zvrátit průběh hry a někdy i rozhodnout o vítězi celého zápasu. Za mě musím říct, že je to skvělá, ale nepříjemná změna, na kterou si jako vždycky budeme muset zvyknout a naučit se s ní hrát. Musím ještě nakonec pochválit krásná slova od balancovacího týmu, jež snad celou debatu konečně uzavřou:
„League of Legends je sice týmová hra, ale průběžně se rozvíjí v jednotlivých fázích – míra vašich interakcí se spoluhráči se tak během zápasu postupně zvyšuje. Při hře v lajně máte možnost prokázat své individuální dovednosti, zároveň je však zapotřebí i nějaký vnější vliv, aby nebyl vývoj příliš předvídatelný. V současné době je ale frekvence tohoto vyrušování velmi vysoká a dochází k němu neúměrně brzy. Nejvíc se to projevuje častými výpady do spodní lajny prostřednictvím Teleportu. To nemá negativní vliv jen na tamní tandemy – horní a středoví lajnaři tím zároveň přicházejí o možnost projevit své schopnosti při hře ve své lajně. Momentálně často vzniká dojem, že o výsledku ve spodní lajně rozhodují výhradně vnější vlivy a že středovou a horní lajnu vyhraje ten, kdo víc zasáhne do vývoje v dolní části mapy (a ne ten, kdo bude lepší ve vlastní lajně).
Teleport navíc příliš zastiňuje ostatní vyvolávačova kouzla, jelikož při správném použití dokáže nabídnout jak vyšší míru bezpečí, tak i výraznější vliv na vývoj zápasu. Dnes se s jeho pomocí můžete rychle vrátit do lajny a farmit, zároveň ho ale lze použít i pro výpady do ostatních lajn. Abychom obnovili herní rovnováhu, měníme jeho podobu a snižujeme mu úvodní útočný potenciál. Naopak později se možnosti jeho využití zvýší, aby i nadále poskytoval onen nezaměnitelný vliv na střední a závěrečnou fázi utkání.“
„Efektivita“ předmětů
Zpátky k Vayně. Další herní úpravy se týkají Vayny, i když to Riot nechce ve svých poznámkách o změnách přiznat.
Nesmrtelný štítový luk
ÚTOČNÉ POŠKOZENÍ 55 ⇒ 50ŠTÍT ZE ZÁCHRANY 300–800 (v závislosti na úrovni) ⇒ 275–650 (v závislosti na úrovni)
„Nesmrtelný štítový luk způsobuje, že někteří střelci a bojovníci jsou až příliš… ehm… nesmrtelní. Snižujeme mírně jeho efektivitu, aby při porovnání s ostatními předměty pro střelce víc vyplynuly na povrch i jeho slabiny. (Ornnův mistrovský předmět Krvavá záštita má nyní + 65 k útočnému poškození a stejné změny u Záchrany.)“
Nouzová
SLOŽENÍ Sekera Krborozených + Negatronový plášť + Dlouhý meč + 750 zlaťáků ⇒ Sekera Krborozených + Kouzluodolná kápě + Krumpáč + 675 zlaťáků (celková cena se nezměnila)
ODOLNOST VŮČI MAGII 50 ⇒ 40
„Pro šampiony opírající se o rychlost útoků byla Nouzová výtečným obranným i útočným předmětem do začátku zápasu. Ovšem její složení a obrana před magickým poškozením nejsou v souladu s jejím vysokým DPS – dalo by se to shrnout slovy „příliš mnoho, příliš brzy“.“
Upřímně, tyto nerfy jsou dost potřeba, i když by víc pomohlo nějaké oslabení / změna kombinace Vayny a Lethal tempa, jinak se noční lovkyně nikdy nezbavíme.
Patch 12.1 přispěchá Gangplankovi na pomoc
Q – VYJEDNÁVÁNÍMANA PRO SESLÁNÍ 60/55/50/45/40 ⇒ 55/50/45/40/35
PŘEBÍJECÍ DOBA 5 sekund ⇒ 4,5 sekundy
Po upravení Graspu dostal těžkou pěst do obličeje a jeho tradování v počáteční fázi hry stojí za starou bačkoru. Snad mu tento buff pomůže a nebude potřeba další.
Sona S tier?
Další šampion, který se z ničeho nic dostal mezi silné články, je Sona. Tento naprosto primitivní šampion je zastánce toho, že jednodušší šampioni jsou silnější ve vyšších divizích. Přidejme k tomu upravenou Archandělovu hůl a máme s ní S tierovou podporu.
Archandělova hůl sama o sobě není tak silný předmět, ale po snížení jeho ceny se vyvrbilo takové monstrum jako Sona, protože si ho už může z množství goldů, co dostávají supporti, dovolit.
Měsíc může konečně čelit slunci
Riot se rozhodl lehce pomoct Dianě jak v džungli, tak i na lince. Před rokem přišel patch, ve kterém se snažili dostat vrahouny z midu do džungle. Nejpovedenější byl asi Talon, nejspekulativnější Zed s jeho častými úpravami a Diana zůstala taková nedotknutá, a dalo se říct, že i vybalancovaně. Poslední dobou se však nemůže rovnat ostatním džunglerům, i když jsou také assassini.
PASIVNÍ SCHOPNOST – MĚSÍČNÍ ČEPEL
ZÁVISLOST NA SÍLE SCHOPNOSTÍ 40 % ⇒ 50 %ZÁVISLOST POŠKOZENÍ PŘÍŠERÁM 250 % ⇒ 300 %
Rek'Sai už nebude tak kousat
Rek'Sai se také po zlevnění předmětů pro vrahouny vyhrabala ze zapomnění. Její síla spočívá v nečekaných gancích přes zdi, proto je oslabení této schopnosti dost velký zásah.
E – ZUŘIVÉ KOUSNUTÍ
FYZICKÉ POŠKOZENÍ 50/60/70/80/90 (+ 85 % bonusového útočného poškození) ⇒ 55/60/65/70/75 (+ 85 % bonusového útočného poškození)
E – PROVRTAT
PŘEBÍJECÍ DOBA 26/23/20/17/14 sekund ⇒ 26/24/22/20/18 sekund
Oslabení jejího poškození v nezavrtané podobě v pozdější fázi hry je však dost zvláštní. Rek'Sai, pokud ji nejdete cestou plně zaměřenou na lethality, nedává v pozdní části hry moc poškození a celá se spíše hraje jako tvůrce soubojů. Snad ji tento nerf úplně nevrátí dospodu žebříčku.
Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.