Vývojáři z Iron Tower Studio, kteří mají zkušenosti z her Dungeon Rats a The Age of Decadence, se rozhodli skloubit postapokalyptický svět cyberpunku s prvky tahového RPG. Díky dějovému zasazení tak vzniká vcelku originální hra s tematikou přesídlení lidstva do vesmíru. Colony Ship stoupá v žebříčku uživatelských hodnocení stále vzhůru. Hodnocení na Steamu je nyní již 89 %, což posouvá hru do kategorie Velmi kladných her.
Vývojáři, kteří rozhodně nepatří mezi žádné nováčky, vědí, jak důležitá je komunita. Z tohoto důvodu se v rámci vývoje hry, která je zatím v předběžném přístupu, zaměřili také na problémy a postřehy komunity. Zároveň se jedná o první velkou aktualizaci hry.
Co přinesla aktualizace Colony Ship a post earth role playing game?
„Vítejte u první aktualizace systému. Hra byla vydána v předběžném přístupu v dubnu a doposud jsme se soustředili na nové lokace a obsah. Po vydání Shuttle Bay jsme si dali třítýdenní
‚pauzu‘ a nepracovali jsme na ničem jiném než na systémech.Tyto změny a vylepšení odrážejí zpětnou vazbu, kterou jsme obdrželi za posledních sedm měsíců, a rádi bychom poděkovali všem, kteří zaslali návrhy, sdíleli sestavy a účastnili se diskuzí. Právě o tom je early access.“ – Iron Tower.
Změny se dotkly také samotné hratelnosti a obtížnosti, na kterou si někteří hráči nemohli zvyknout.
„I přes naši snahu udržet obtížnost zvládnutelnou a zapojit hráče, kteří s ní bojují, je pro některé hráče hra spíše frustrující a nehratelná než náročná. Netřeba dodávat, že frustrovat lidi nikdy nebylo naším cílem, proto jsme přidali režim snadné obtížnosti a tutoriál vysvětlující klíčové pojmy. Shodou okolností teď když se nemusíme obávat hráčů, kteří hrají poprvé, můžeme obtížnost Hard udělat o něco náročnější.“ – Iron Tower
Toto byl opravdu jeden ze zásadních a velmi diskutovaných nešvarů, který se objevil prakticky hned po uvolnění hry do předběžného přístupu na Steamu. Tato změna také získala nejvíce kladných ohlasů.
Aktualizace přinesla i určité změny ve vyvážení některých zbraní a zbrojí. Navíc přibyly nové zbroje na ruce i nohy. Přidány byly také sady starých (−1DR) a poškozených (−3DR) zbrojí. Díky tomu se jednoznačně zvýšila celková rozmanitost, zejména pak po vizuální stránce, kterou má hra opravdu velmi povedenou.
Ještě těžší souboje?
Inovaci dostala také umělá inteligence, a to zejména přímo v boji, ale i ve stealthu. Nepřátelé nyní reagují na hluk, mrtvá těla a úrovně pohotovosti, a dokonce více používají podpůrné předměty a granáty.
Velmi požadovaná novinka, která rozhodně stojí za zmínku, se týká implantátů. Nyní je můžete extrahovat z mrtvých těl a opravit je, pokud se při extrakci poškodí kvůli nízkým dovednostem.
Podrobný seznam změn naleznete zde.
Změny to jsou jednoznačně velmi zajímavé a vítané. Nezbývá tedy než čekat, co si pro nás vývojáři připraví dále.
Hru naleznete zde.