Spolupráce REXher s Bad Comet nám obohatila nabídku deskových her o vizuálně krásné kousky se spoustou potištěných zvířecích meeplů, jako jsou Divoká Amazonie a Divoká Serengeti, nebo titul Podivuhodná stvoření, který by do obchodů měl dorazit ke konci dubna. Nejinak je tomu i u deskové hry Shallow Sea od Yeoma Cheolwoonga, která nás vezme pod mořskou hladinu na Velký bariérový útes. V krabici najdeme krom dílků korálů a mořských živočichů také téměř stovku potištěných meeplů ryb. Výtvarné stránky se, stejně jako u výše jmenovaných titulů, ujala Sophia Kang. Hra je určena pro 1–4 hráče ve věku od 14 let s herní dobou 30–45 minut a lehkou obtížností.
Hráči vytváří vlastní oceánské krajiny uspořádáním řady mořských živočichů, barevných ryb a korálů v systému vícevrstvého puzzle. Prvky ve hře Shallow Sea se mohou aktivovat, deaktivovat nebo pohybovat, čímž vznikají kombinace nutící k zamyšlení, které vás udrží ve střehu. Patří k titulům „easy to learn, hard to master“, tedy snadno se naučíte její pravidla, ale zahrát ji strategicky dobře bude mnohem větší oříšek.
Cílem je v průběhu hry získat co nejvíce bodů. Ve svém tahu si z nabídky vyberete dvojici ryby a dílku korálu nebo živočicha a umístíte je na svou desku. Dílek musíte umístit tak, aby alespoň rohem sousedil s již dříve umístěným dílkem, rybu musíte umístit na určené místo na desce vedle libovolného dílku. Každý dílek má určitou bodovou hodnotu a podmínky, které musíte splnit, abyste body získali. Dílky korálů vyžadují ke splnění kolem sebe ryby určité barvy a následné umístění jedné z těchto ryb na splněný korál, dílky živočichů vyžadují kolem sebe splněné dílky korálů. Za splnění podmínek dílku získáte také mušli. Mušle vám v průběhu hry umožňují provádět volné akce jako je obměna nabídky nebo přesun volné (neumístěné na korálu) ryby na jiné místo na vaší desce.
Princip výběru dvojice z nabídky a zisk mušlí umožňujících volné akce je stejný jako v Kaskádii. Shallow Sea však nabízí mnohem strategičtější zážitek díky různým podmínkám na dílcích, které musíte splnit. Tato podmořská kráska z dílny vydavatelství REXhry a studia Bad Comet zkrátka určitě bude stát za to.
Článek pro Gaming Professors napsala Jana Šafránková.