Bleach Rebirth of Souls - logo

Bleach: Rebirth of Souls – Bankai je zpět

27. 3. 2025
 

Slovo „Bankai“ bych zařadil do kategorie výrazů, které řada lidí zná, aniž by přesně věděla, odkud pochází. Podobně jako „Rasengan“, „Kamehameha“, „Chidori“ nebo „Shinra Tensei“ se jedná o pojmy, které fanoušci anime či mangy okamžitě poznají a vědí, jaký význam se za nimi skrývá. Přesto věřím, že i širší veřejnost, která nemusí mít nutně zálibu v herní popkultuře nebo japonských vizuálních médiích, se s těmito výrazy již někdy setkala – i když třeba netuší, jaký je jejich původ.

Sám sebe bych sice mezi otaku nezařadil, přesto mě anime, ze kterého pochází výraz „Bankai“, dokázalo pohltit. Ve chvíli, kdy jsem zjistil, že se chystá nová hra z tohoto univerza, jednoduše jsem nedokázal odolat a musel ji mít. Řeč není o ničem jiném než o titulu Bleach: Rebirth of Souls, u kterého jsem v posledních dnech strávil většinu svého volného času… jo, Rangiku má moc krásné oči, díky nimž si udrží vaši pozornost. *mrk

Svět anime ve světě her

Herních adaptací založených na úspěšných anime sérií existuje skutečně mnoho. Troufám si však tvrdit, že mezi nejznámější tituly, které výrazně posilují povědomí o svém univerzu, patří jednoznačně Dragon Ball, Naruto, One Piece a Bleach. Je ovšem pravdou, že první tři zmíněné série disponují podstatně širší nabídkou herních adaptací než právě poslední uvedený kousek.

Proto jsem byl nadšený při oznámení hry Bleach: Rebirth of Souls od společnosti Bandai Namco, která slibovala autentický zážitek z tohoto světa. Za vývojem stojí japonské studio Tamsoft Corporation, které působí v herním průmyslu již dlouhou dobu, přesto však nemusí být v evropských zemích tolik známé. Mezi jejich výrazné  série patří například Battle Arena Toshinden, Senran Kagura nebo OneeChanbara. Osobně se však přiznám, že s jejich předchozí tvorbou zatím nemám zkušenosti.

Očekávání versus realita

Od tohoto titulu jsem měl velká očekávání a doufal jsem, že je dokáže naplnit, nebo se k tomu alespoň přiblíží. A rovnou mohu říct, že je hra do jisté míry splňuje. Má to ovšem dvě strany mince. Pokud sérii neznáte a do Bleach: Rebirth of Souls vstupujete čistě s očekáváním fantasy bojovky, v níž se utkáváte jeden na jednoho, pravděpodobně budete spokojeni. Titul dokáže zaujmout jak po příběhové, tak po akční stránce. Pokud jste však fanouškem univerza a dobře znáte jeho dějové linie, mohou vás zklamat různé nesrovnalosti. Například scény, které byly buď kompletně vynechány, výrazně zjednodušeny, nebo se odehrávají na jiném místě, než by měly.

Chápu, že tvůrci nemohli převyprávět celou dějovou linii, protože by hra byla extrémně dlouhá, možná dokonce přesahující rozsah herní doby titulů, jako je Zaklínač. Je mi rovněž jasné, že některé scény by byly složitější na animaci. Nicméně, pokud do gamesy zařadíte náčrt důležitého momentu a ten následně přeskočíte nebo upravíte, působí to zvláštně a kazí to celkový dojem.

Soubojový systém a vizuální stránka

Zmíněná negativa však pocítíte pouze tehdy, pokud příběh Bleache dobře znáte – v opačném případě si jich nejspíš ani nevšimnete. Bleach: Rebirth of Souls nabízí rychlé, dynamické a místy i náročné souboje. Několikrát se mi stalo, že jsem v zápalu šarvátky málem rozdrtil ovladač, ale vzápětí jsem si uvědomil jeho pořizovací cenu a raději rychle povolil sevření. Mimochodem, mám pro vás jednu radu – rozhodně gamesu nehrajte na klávesnici, protože ovládací schéma je naprosto šílené. Jakmile se naučíte ovládat postavy využívající bankai nebo proti nim nastoupíte, můžete si naplno užívat efekty, které vypadají opravdu povedeně. Bohužel právě efekty pro bankai jsou jedním z mála vizuálních prvků, které lze skutečně pochválit. Tím nechci říct, že by hra byla po vizuální stránce vyloženě špatná nebo nekoukatelná – to určitě ne. Jen některé postavy působí dost uměle a jejich mimika se omezuje jen na pár opakujících se pohybů.

Animace postav se občas trhají a vypadají nepřirozeně, místy až komicky. Tyto problémy se však týkají především cutscén. Během samotných soubojů vše funguje hladce. Jen zkrátka nečekejte takové grafické orgie, jaké nabízí například Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles. Před samotným vstupem do bitvy máte možnost vylepšit postavu, za kterou budete hrát. Občas získáte talismany, které zvýší poškození nebo urychlí dobíjení energie potřebné pro speciální schopnosti.

Dále můžete získat orby, u nichž lze zvyšovat úroveň, a které podobně jako talismany upravují vaše statistiky – například poškození, obranu nebo rychlost útoku. Záleží jen na vás, jaký orb si vyberete a jakému hernímu stylu dáváte přednost. Hlavní rozdíl mezi talismany a orby spočívá v tom, že talismany jsou jednorázové, zatímco orby vám zůstávají napořád. Problém u nich je ten, že jich obdržíte velmi málo. Pokud byste je chtěli využívat naplno, museli byste jít do herního obchodu. Naštěstí v něm neplatíte skutečnými penězi, nýbrž měnou, kterou obdržíte po každém příběhovém souboji.

Herní režimy a zvuková stránka

Bleach: Rebirth of Souls vypráví svůj příběh prostřednictvím několika kapitol, ve kterých sledujeme dobrodružství Ichiga Kurosakiho a jeho přátel. Každá kapitola je rozdělena na body propojené liniemi v rámci přehledné mapy. Mírně rušivým prvkem je nutnost získávat klíče, bez nichž nelze pokračovat dál, neboť odemykají důležité sekvence nezbytné k postupu příběhem. Ichigo však není jedinou hratelnou postavou – během hry se ujmete například Ishidy, Rangiku, Toshira, Renjiho nebo Yoruichi.

Příběhová linie ale není jediným dostupným herním režimem. Titul nabízí také online režim, kde se můžete utkat s ostatními hráči či offline mód, v němž si zvolíte postavu, její vzhled a soupeře. Celkový zážitek doprovází povedený soundtrack, byť absence původní hudby je trochu škoda. Japonský dabing nezklamal a obzvlášť skvěle působí momenty, kdy Ichigo vykřikuje své ikonické „Ban-Kai“.

Bleach: Rebirth of Souls nabízí fanouškům série možnost prožít dobrodružství Ichiga Kurosakiho a vyzkoušet si i další oblíbené postavy. Hra kombinuje příběhový režim s online a offline souboji, což poskytuje různorodý herní zážitek. Kvalitní japonský dabing a dobrý soundtrack přispívají k autentické atmosféře, i když systém získávání klíčů pro postup hrou může být pro některé hráče omezující. Celkově jde o solidní titul pro fanoušky Bleach univerza, který však má i své nedostatky.

Klady
  • dynamické a náročné souboje
  • dobře zpracované efekty
  • povedený soundtrack a kvalitní japonský dabing
  • dobrý příběhový zážitek pro nováčky v univerzu
  • možnost vylepšování postav
  • více hratelných postav
  • různé herní režimy
Zápory
  • vynechané nebo zjednodušené důležité scény z původního díla
  • nepřirozené animace postav mimo bojové sekvence
  • nevhodné ovládací schéma pro klávesnici
  • nutnost získávat klíče pro postup příběhem
  • drobná zaškobrtnutí ve vizuálu
Platforma PC
  • Datum vydání 20.03.2025
  • 0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Obtížnost

    Michal Mráz

    Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.