Breath of Death VII: The Beginning - Reanimated - cover

Breath of Death VII: The Beginning: Reanimated – návrat Kostěje Nevrlého

14. 1. 2025
Zdroj náhledu: igdb.com

Breath of Death VII: The Beginning: Reanimated je komediální RPG, které paroduje klasická JRPG z 8bitové a 16bitové éry. Hra se snaží zaujmout svou jednoduchostí, humorem a retro grafikou. Za hrou stojí Zeboyd Games, tým známý svým osobitým přístupem k žánru, což dokazuje i jejich pozdější tvorba, jako jsou hry Cthulhu Saves the World nebo Cosmic Star Heroine. O remaster se postarali lidé z Shadow Layer Games.

Rytíř Dem a jeho crew

Příběh hry se odehrává po apokalyptické katastrofě ve světě plném nemrtvých. Hlavním hrdinou je Dem, kostlivý hrdina s ostrým smyslem pro humor, který se vydává na cestu za záchranou světa. Příběh je plný absurdního humoru, který osloví fanoušky parodií a lehčích příběhů. Bohužel, zatímco určité dialogy a vtipy jsou zábavné, jiné působí nuceně a ne všechny vtípky trefí do černého. Navíc se některé zápletky opakují, což může otupit prvotní nadšení.

Hra se nebojí hrát si s odkazy na jiné tituly a popkulturní fenomény, čímž vytváří zábavnou směs nostalgie a parodie. Tato směs však občas sklouzne do přemíry a humor působí repetitivně. Nicméně pro hráče, kteří mají rádi sebeuvědomělý styl vyprávění, je tento přístup ideální.

A zase ten pixel art…

Grafika je stylizovaná jako retro pixel art, což dobře odpovídá nostalgickému tónu hry. Bohužel, animace jsou minimální a prostředí rychle začne být repetitivní. Přesto retro estetika dokáže evokovat příjemné vzpomínky na stará RPG. Hudbu složil skladatel Bill Stiernberg, který odvádí dobrou práci při zachycení atmosféry dávných JRPG. Soundtrack je však poměrně krátký a sklony k opakování mohou být časem únavné.

Zajímavé je, že některé skladby se snaží napodobit ikonické melodie ze slavných RPG, což funguje jako příjemné pomrknutí pro fanoušky žánru. Na druhou stranu, absence větší hudební rozmanitosti může hráče po několika hodinách odradit.

Breath of Death VII se inspiruje starými JRPG, ale přidává pár moderních prvků. Systém soubojů je rychlý a hráče odměňuje za útočnou hru. Po každém boji se zdraví postav automaticky doplňuje, což eliminuje potřebu neustále používat léčivé předměty. Soubojový systém je však velmi jednoduchý a po několika hodinách hraní může působit monotónně. Obtížnost hry je někdy nevyvážená, což se projevuje hlavně u bossů, kteří mohou být frustrující.

Vývoj postav je jednoduchý, ale funkční. Hráč si při každé úrovni může vybrat z několika možností, což přidává lehký strategický prvek. Přesto tento systém nedosahuje hloubky modernějších RPG, a tak se může zdát příliš plochý pro hráče, kteří hledají větší výzvu nebo personalizaci.

Jedním z hlavních problémů hry jsou překvapivě dlouhé časy načítání. Přestože se hra svým stylem inspiruje jednoduchými tituly z minulosti, technická optimalizace na moderních zařízeních není ideální. Přechody mezi oblastmi nebo načítání soubojů trvají déle, než by hráč od takto minimalistické hry očekával.

To je zvláště frustrující ve chvílích, kdy je nutné často přecházet mezi lokacemi, protože tyto prodlevy narušují plynulost zážitku. V kontrastu s rychlostí soubojů působí dlouhé načítání jako zbytečné zdržení.

…a také kamera!

Další slabinou hry je kamera. Kvůli omezenému zobrazení mapy a nešikovnému designu některých lokací je snadné se ztratit nebo přehlédnout důležitá místa. Tento problém zbytečně natahuje herní dobu a působí jako relikt herního designu, který by mohl být odstraněn lepší modernizací.

Například některé dungeony postrádají jasné vizuální ukazatele pro klíčové body, což vede k nechtěnému bloudění. Toto může být problém zejména pro hráče, kteří nejsou zvyklí na starší herní tituly.

Verze Reanimated přináší oproti původnímu vydání hry několik vylepšení. Grafika byla jemně upravena, aby lépe odpovídala moderním standardům, a některé dialogy byly přepracovány, aby byly přístupnější širšímu publiku. Bohužel většina základních problémů, jako je nevyvážená obtížnost a frustrující kamera, zůstává i v této verzi přítomná. Technická optimalizace také není na takové úrovni, jakou by hráči očekávali od revidované edice. Přesto Reanimated působí jako snaha osvěžit původní zážitek a nabídnout jej nové generaci hráčů.

Jedním z výraznějších zlepšení je však celkové tempo hry. Souboje jsou plynulejší a některé nadbytečné dialogy byly zkráceny, což hře dodává svižnější ráz. Přesto tento remaster působí spíše jako kosmetická úprava než jako plnohodnotná modernizace.

Breath of Death VII: The Beginning: Reanimated je hrou s jasně definovaným cílem – pobavit milovníky retro RPG a humoru. Přestože hra má své světlé momenty, jako je rychlý soubojový systém a zábavné dialogy, její technické nedostatky, repetitivní obsah a občasná frustrující obtížnost jí ubírají na kvalitě. Pokud vás baví stará RPG a máte smysl pro humor, možná vám hra sedne. Pokud ale hledáte hluboký příběh nebo sofistikované mechaniky, zůstaňte raději u klasik.

Hru lze doporučit jako krátkou oddechovku, která potěší zejména nostalgiky a milovníky lehčího humoru. Přesto by si titul zasloužil důkladnější přepracování, které by odstranilo jeho zastaralé aspekty a učinilo ho přístupnějším širší skupině hráčů.


Recenzi pro Gaming Professors napsal Andrej Holátko.

Klady
  • příjemná nostalgická pixelová grafika pro milovníky starých RPG
  • zábavné dialogy a odkazy na klasická JRPG a popkulturu
  • automatické doplňování zdraví po boji eliminuje nutnost neustálého používání léčiv
Zápory
  • na moderních zařízeních překvapivě neběží plynule
  • omezené zobrazení mapy a nepřehledný design lokací
  • prostředí, hudba i souboje se mohou po delší době omrzet
  • bossové mohou být nepříjemně těžcí v kontrastu s běžnými souboji
  • remaster přináší jen kosmetické změny a neřeší klíčové problémy původní hry
Platforma PC
  • Datum vydání 12.12.2024
    • Vývojář Shadow Layer Games
    • Vydavatel Shadow Layer Games
    0.0

    Doporučujeme

    Příběh

    Hratelnost

    Technické zpracování

    Vizuál

    Audio

    Znovuhratelnost

    Gaming Professors

    Externí redaktoři nám občas podají pomocnou ruku. Každý se svou specializací zaměřuje na jiné typy her a dohromady tak pokrývají širokou škálu herních žánrů. Přidat se můžeš i ty!

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.