Dragon Age: Origins, vydané v roce 2009, je považováno za jedno z nejlepších RPG všech dob. Hra se odehrává ve Fereldenu, jedné z nejdůležitějších částí světa Thedas, který je sužován začátkem Nákazy. Jako hráč se ujímáte role jednoho z Šedých strážců, elitního řádu zasvěceného boji proti těmto monstrům. Poznáváte další hrdiny, jako je Alistair, Morrigan, Leliana, Sten, Zevran nebo Oghren, a snažíte se zachránit jednu velikánskou zemi.
Později přišlo ještě rozšíření Dragon Age: Awakening z roku 2010, které navázalo na příběh Origins a rozšířilo ho o nové postavy, lokace a nepřátele. Pokud jste přežili konec Origins, stali jste se velitelem pevnosti a měli za úkol vybudovat Šedé strážce v regionu Amaranthine. Rozšíření představilo nové druhy nepřátel, včetně inteligentního Architekta. Hlavní otázkou hry bylo, zda je možné soužití mezi lidmi a řekněme „nakaženými“, což přineslo další morální dilemata. Postavy jako Nathaniel Howe, syn zrádného Arla Howea z Origins, nebo spravedlivá elfka Velanna rozšiřovaly příběhové vrstvy a ukazovaly, jak se svět Thedas mění po porážce Arcidémona.
No a poté přišel Dragon Age 2 a Dragon Age: Inquisition, přičemž právě ten nás zajímá. Pokud si pamatujete, bylo možné si před tzv. Dragon Age Keep přednastavit pozadí vašeho příběhu. Tedy nastavit třeba romance či jednotlivé konce, prostě ta velká rozhodnutí, která by měla ovlivnit svět Dragon Age. Ironicky ale, pokud si nic nenastavíte, počítá Dragon Age: Inquisition s tím, že hlavní hrdinkou bude Šedá strážkyně, která po zabití Arcidémona zemře. Smutný konec.
Before deciding to head to Weishaupt, this image explored a beleaguered stockade on the outer reaches of the Anderfels. This is also the very first image where we explored the idea of the griffons officially returning.
— Matt Rhodes (@mattrhodesart) December 20, 2024
The second image is the first sketch of Weisshaupt fortress.… pic.twitter.com/ykvPtpnW7o
Najednou se však rozpovídal výtvarník společnosti BioWare, Matt Rhodes, a nedávno na svém Twitteru odhalil fascinující, byť pochmurný detail z vývoje hry Dragon Age: Veilguard. Toto relativně nové RPG, kvůli němuž se komunita hráčů zase trošku rozdělila, původně obsahovalo návrat legendárního hrdiny z Dragon Age: Origins. Jeho příběh však neměl být ani zdaleka triumfálním návratem, ale spíše tragickým osudem.
Podle Rhodesova sdělení měly hrdinovy činy z Origins vést k tomu, že by se stal malomocným králem, který by obýval bažiny Hossberg Wetlands. Hrdina by přišel o schopnost mluvit a komunikoval by výhradně prostřednictvím vzkazů na papírcích, které by hráč nacházel v jeho okolí. Tento koncept byl nakonec z příběhu vyškrtnut, ale jeho temný podtón dokonale zapadá do atmosféry světa Dragon Age, kde jsou hrdinské skutky často vykoupeny bolestí a utrpením. Osobně to jen ukazuje, jak je Bioware nyní trošku nekonzistentní, nicméně, kdo by si nepřál ještě jednou vidět vraha Arcidémona?