Většině lidem se při vyslovení slova „Vietnam“ jistě vybaví dobrá kuchyně, nádherné pláže, impozantní chrámy a turistický ruch všeho druhu. Více znalým jedincům se pak může vybavit ozbrojený konflikt vyvolaný komunistickým severním Vietnamem, jenž probíhal mezi lety 1955 a 1975 na území Vietnamu a v příhraničních oblastech Kambodže a Laosu. Jak byste reagovali, kdybyste se dozvěděli, že v samém srdci vietnamské džungle stále probíhají krvavé ozbrojené konflikty? Incursion Red River je taktická extrakční střílečka z pohledu první osoby, která vás zavede do moderního válkou zmítaného Vietnamu.
zdroj: Games Of Tomorrow
Extrakční PvE střílečka
Za titulem, který vás vezme do srdce vietnamské džungle, stojí vývojářské studio Games Of Tomorrow, které je zároveň vydavatelem. Titul je aktuálně ve fázi předběžného přístupu, a proto se některé prvky, mechanismy a aspekty zmíněné ve článku mohou od plné verze hry zásadně lišit.
Incursion Red River je taktické FPS, které zahrnuje kooperaci a následnou extrakci z dané lokality. Titul se tak pokouší zařadit mezi podobné hry jako Payday, Hunt: Showdown, Escape from Tarkov nebo třeba Marauders. Základ je totiž podobný, začínáte v nějaké oblasti, musíte splnit úkoly a dostat se pryč. Jedná se tak o v poslední době stále populárnější základ, který hráče baví.
Hned ze začátku musím zmínit podstatný fakt, Incursion Red River je zatím pouze PvE a můžete hrát buď sólo, nebo se třemi spoluhráči. V tomto ohledu hra trochu trpí nedostatkem aktivních hráčů, takže se připravte, že bude hrát spíše sólo nebo pouze s kamarády. Momentálně titul nezahrnuje PvP, který bude dle slov vývojářů přidaný ve vzdálenější budoucnosti, až bude plně funkční PvE.
zdroj: Games Of Tomorrow
Občanská válka ve Vietnamu jako dobré pozadí pro zasazení hry
Zasazení, na němž staví Incursion Red River, vás zavede alternativního pojetí moderního Vietnamu, který se propadl do občanské války.
Mezi lety 1950 až 1970 Ruskem podporovaná Lidová osvobozenecká armáda úspěšně bránila Vietnam proti americkým silám. Vietnam se během několika příštích desetiletí obnovuje a prosperuje, zejména díky vývozu zbraní a významné sovětské podpoře. Sovětský svaz používá Vietnam jako svou kolonii a tranzitní křižovatku v rámci obchodu s asijskými zeměmi a Indočínou.
Po rozpadu Sovětského svazu v roce 1990 je však Vietnam zranitelný a všichni si jsou vědomi, jakou úlohu zastával. Západní ekonomická infiltrace a kulturní transformace začínají posouvat geopolitickou krajinu Vietnamu. V roce 2013 se zájem Číny o Vietnam zintenzivnil, což vedlo k vytvoření Čínské strany Komunistické unie Vietnamu. Jde prakticky o soukromou vojenskou organizaci, která má sabotovat západní vlivy a udržet tak komunistické smýšlení a orientaci „správným směrem“.
Během následujících dvou let vedly tajné a „černé“ operace mezi USA a Čínou ke společenskému kolapsu Vietnamu. Mezinárodní intervence začala v roce 2015, ale během příštích tří let se změnila v konflikt zahrnující různé PMC a milice, poháněný spíše ziskem a oportunismem než vládní loajalitou. Vietnam se tak propadl do občanské války, v níž bojují gangy, politické milice místních vůdců a soukromé vojenské organizace, které se snaží získat bohatství z probíhajícího konfliktu.
Všechny tyto strany však potřebují také specialisty, profesionály, kteří budou plnit úkoly nejvyšší priority zájmu dané strany. Z Vietnamu se tak rázem stává ráj pro žoldáky a kontraktory.
Jako kontraktor soukromých vojenských organizací, které chtějí profitovat z chaosu ve válkou zmítané zemi, se zapojíte do nelítostných bojů, odhalíte temná tajemství v pozadí a budete hrát ve svůj prospěch, jak se bude vyvíjet příběh. Na rozdíl od žoldáka, který je zpravidla vázán k jednomu „zaměstnavateli“, kontraktor plní své závazky vůči různým „firmám“, a to někdy i napříč a proti původnímu objednateli. Jako kontraktor jste tak stále na tenkém ledě mezi všemi zúčastněnými, proto musíte pečlivě zvažovat, jaký úkol se vydáte splnit, i jeho možné následky.
zdroj: Games Of Tomorrow
Úkryt, za který se nemusíte stydět
Na začátku se nejdříve objevíte ve vašem úkrytu, kde probíhají veškeré přípravy. Najdete zde arzenál zbraní a potřebného vybavení, které můžete také na střelnici hned vyzkoušet. Můžete si prohlédnout svůj inventář a všechno si přizpůsobit pro nadcházející kontrakt. Jde také o místo, kam se po každém nasazení vrátíte. Na rozdíl od zmíněného Hunt: Showdown nebo Marauders se v úkrytu normálně pohybujete a všechny úpravy zbraní, včetně tlumičů nebo kolimátorů si můžete vyzkoušet, nejedná se tedy pouze o rozhraní.
Kontrakty si vybíráte na starším počítači, při jehož použití se přenesete do klasického starého rozhraní. Naleznete zde záložky jako došlé zprávy, nabídky práce, obchodníky (vybavení si musíte nejdříve nakoupit za peníze z kontraktů, které splníte) a deploy.
Díky plnění různých úkolů (zatím pouze za tři strany konfliktu) si postupně zvyšujete reputaci a také odměny. Mise, respektive kontrakty jsou vcelku prosté. Jedná se o sabotáž, infiltraci, získání dokumentů nebo eliminaci cíle. Některé mise vám pak dají na výběr, jakým způsobem je splníte, což je nejlépe znát v případě eliminace, při níž můžete cíl zlikvidovat třeba výbušninou nebo z dálky pomocí odstřelovací pušky a podobně. U některých misí si také můžete zvolit čas výsadku a extrakce, můžete tak hrát i v noci. Po výběru úkolu a případném upgradu vybavení je čas se vrhnout do mise.
V tomto ohledu záleží, jakou máte zvolenou obtížnost. Na základě obtížnosti totiž můžete být „kill in action“, což v překladu znamená ztratit veškeré vybavení. To samozřejmě úzce souvisí s ekonomikou. Nicméně zde se objevuje jeden ze zásadních problémů, a tedy nedostatků hry, kterým je AI nepřátel.
AI je jednoduše (a omlouvám se za ten výraz) tupá a je v zásadě jedno, na jaké obtížnosti. AI nepřátel kolikrát ani nereaguje na to, když po nich střílíte. Případně můžete zabít samopalem bez tlumiče z patnácti metrů nepřítele, aby opodál stojící hlídka u vrtulníku si dělala svoje a pokračovala si po své trase. Pokud se navíc rozhodnete střílet po tomto nepříteli, ale cíleně jej nezasáhnete, jen se zastaví a bude se rozhlížet kolem v dost zvláštní strnulé animaci. V jiných situacích po vás začne nepřátelská AI střílet, aniž byste udělali sebemenší hluk nebo na sebe jinak upoutali pozornost.
zdroj: Games Of Tomorrow
Incursion Red River vás zavede (nejen) do vietnamské džungle
Tím se dostáváme k hratelnosti, ta vychází přesně z titulu Escape from Tarkov, ale v PvE. Od místa vysazení se musíte dostat ke svému cíli. V tomto ohledu bych si dovolil přirovnat hru k počátečním hrám typu Delta Force, kdy jste pomalu postupovali ke svému cíli, snažili se nepozorovaně dostat co nejblíže a udeřit. Mapa, která se skládá z průchodu jak džunglí, tak základnou včetně jejích vnitřních prostor, působí spíše jako kombinace walking simulatoru a střílečky, proto jsem zmínil stařičký Delta Force. Je zde cíl, kam se musíte dostat, v určitém okruhu se pak pohybují nepřátelské hlídky a trochu více jich je u předmětu zájmu. Mapa je zároveň poměrně předvídatelná, jak co se týče interakce, tak co se týče rozmístění nepřátel. To samo osobě ubírá kouzlo ze hry a ztrácí to na atmosféře, protože prostě tak nějak tušíte, že zrovna tady to bude.
Celkově je vizuální stránka hry povedená a plná detailů, a to jak v rámci zbraní (kterých je značné množství, včetně modifikací), efektů a ozvučení, tak v rámci mapy. K plusu rozhodně slouží i noční mise a vybavení pro noční vidění, včetně možnosti naklánění do stran. Bohužel se to neobešlo bez problémů a v případě, kdy hrajete na vyšší obtížnost, a ještě se třemi ostatními hráči, se hra začíná při přestřelkách lagovat i na silných strojích.
Ve hře není žádný systém únavy nebo dehydratace, na který byste museli brát ohled, což je rozhodně svěží změna, ale někomu by to mohlo ubrat na zážitku. Systém léčení je velmi jednoduchý, přirozený a nabízí momentálně šest zdravotnických pomůcek rychlé pomoci.
Bohužel se můžete setkat s problémem, kdy úspěšně splníte úkol, chcete opustit mapu a hra spadne s chybovou hláškou, což se mi bohužel stalo několikrát. Naštěstí se v případě dosažení extrakční zóny vždy jednalo o splněnou misi.
V současné době je titul v předběžném přístupu a je to na něm znát i v podobě hratelnosti. Není to špatné, ale není to jednoznačně ono, a přitom potenciál tu rozhodně je.
zdroj: Games Of Tomorrow
Incursion Red River je taktická extrakční FPS PvE střílečka, která vás zavede do alternativního dění na území moderního Vietnamu. Dobrý potenciál extrakčního konceptu v PvE podání bohužel táhnou dolů chyby, nejvíce pak titul trpí špatnou optimalizací a AI nepřátel. Nicméně pokud máte rádi extrakční hry, chcete spíše jednoduchost a odpustíte hře nějaké chyby předběžného přístupu, titul vás může bavit.