Full Throttle - motorka

Tak jsme klikali. Vyšla kniha Umění klasických adventur doplněná o speciální kapitolu věnovanou českým hrám

17. 11. 2024
Zdroj náhledu: Double Fine Productions

Společnost Xzone, která je známá hlavně jako prodejce videoher a fanouškovských předmětů, vydává český překlad rozsáhlé knihy Umění klasických adventur. Ta původně vyšla před pěti lety v populárním britském nakladatelství Bitmap Books. Jedná se o luxusně zpracovanou, podrobnou encyklopedii mapující historii klikacích adventur, které na přelomu 80. a 90. patřily k nejoblíbenějším žánrům počítačových her vůbec. Založená je na rozhovorech s herními designéry a výtvarníky. České vydání je doplněné o exkluzivní kapitolu věnovanou adventurám v Česku a na Slovensku.

Kniha má sloužit nejen k domácímu listování, ale také jako sběratelský artefakt. Je proto vytištěná na křídovém papíře ve velkém formátu 21 × 26 cm a váží úctyhodných 2,5 kilogramů. Jedná se o vůbec první překladový titul Xzone. Nakladatel ovšem přesvědčeně uvádí, že překladatelka Hana Machalová a editor Pavel Skoták na knize odvedli spoustu práce, a věří, že ji čtenáři ocení.

Zdroj: Xzone

Speciální kapitola věnovaná historii českých a slovenských adventur je dílem Petra Ticháčka, jemuž se povedlo zpracovat rozhovory s tvůrci legendárních českých her. Nechybí mezi nimi třeba Jarek Kolář (průkopnické Tajemství Oslího ostrova), Miroslav Fídler (Gooka), Petr Svoboda (série Polda), nebo Zdeněk Houb (mezinárodně oceňovaný Posel smrti). Asi největší úlovkem mezi zpovídanými je ovšem Petr Vochozka (mimo jiné zakladatel Illusion Softworks), který byl klíčovou postavou během zrodu tuzemského herního byznysu, ale po mnoho let se vyhýbal vystupování v médiích.

Umění klasických adventur lze exkluzivně koupit na Xzone. Pokud s nákupem váháte, snad vám s rozhodováním pomůže recenze, kterou pro vás již chystáme.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.