Parkouroví nadšenci a fanoušci klasických dobrodružství Prince z Persie, pozor! Mysleli jste si, že už vás tato legenda nemůže ničím překvapit? Připravte se na šok v podobě nájezdu Hunů na bezbrannou vesnici. The Rogue Prince of Persia přináší do série zbrusu nový vítr kombinující osvědčenou akci s prvky roguelike her a výsledek je návykovější, než byste čekali.
Před vámi je svět náhodně generovaných úrovní, kde budete muset dokonale ovládnout běhání po zdech, akrobatické pohyby a bojové dovednosti, abyste přežili a zároveň ubránili svou rodnou říši před nájezdy již zmíněných Hunů. Při každém pokusu odemykáte nové upgrady a čelíte stále náročnějším nepřátelům, kteří vás donutí být vždy o krok napřed. Pokud vám hra nápadně připomíná Dead Cells, máte pravdu – vývojáři se tímto titulem inspirovali, ale zasadili jej do exotického prostředí Persie. Studio Evil Empire, které se dříve podílelo na technické podpoře a tvorbě DLC právě pro Dead Cells, nyní pracuje na svém vlastním projektu. Nečekejte však velký AAA titul, jakým byl poslední počin z perské série – The Lost Crown. Toto je čistokrevná indie hra.
Roguelike a náhodně generované úrovně
Zapomeňte na klasické pojetí Prince z Persie, kde jste se soustředili jen na běhání po zdech a boj s mečem. The Rogue Prince of Persia vám přináší hluboký roguelike zážitek, kde každý pokus znamená novou výzvu. A s každou smrtí se stáváte silnějším, odhodlanějším a – kdo ví – možná i trochu cyničtějším.
Nemusíte se tedy pečlivě učit skoky a zapamatovávat pasti. Tentokrát vás čeká pokaždé jiný zážitek. Každá úroveň je unikátně generovaná a každý běh přináší nové výzvy – od plošin a smrtících pastí až po agresivní nepřátele. Hra působí jako klasické dobrodružství Prince, ovšem s klasickou znovuhratelností roguelike her, která se bude snažit zajistit, aby vás nikdy neomrzela. Zdali se to podaří, ukáže až čas.
Systém odměn a permanentních vylepšení
Nejde ale jen o neustálé umírání. Za každou porážku si zasloužíte odměnu v podobě „spirit glimmer“, které můžete využít v základním táboře k odemykání nových zbraní a schopností z talentových stromů. Postupně si tak z Prince vytvoříte válečníka, který se pokaždé dostane o kousek dál, a přiblížíte se k touženému konci. Z padlých nepřátel získáváte navíc zlaťáky, které v úrovních můžete měnit za nové zbraně, zdraví či medailony.
Právě medailony jsou jednou z nejzábavnějších částí hry, neboť vám poskytují různé speciální schopnosti. Můžete mít maximálně čtyři a to, kam je umístíte, má velký strategický význam. Některé medailony zvyšují sílu vedlejších, jiné potřebují upgrade, aby ukázaly svůj plný potenciál. Je to skoro jako hrát šachy s magickými amulety. A protože každé kolo nabízí jiné kombinace zbraní a medailonů, nikdy nevíte, zda budete mistr jedovatých dýk, nebo princ s ohnivými útoky. Každá hra bude zaručeně jiná.
Zdroj: igdb.com
Soubojový systém a nepřátelé
The Rogue Prince of Persia vám dává do rukou širokou škálu zbraní, z nichž každá má svůj specifický styl. Rychlé dýky pro milovníky rychlých útoků, královský meč pro vyvážený bojový styl nebo obří meč, který dokáže poslat nepřátele na druhou stranu mapy. Každá zbraň má svůj běžný i speciální útok, a jakmile se je naučíte kombinovat, stanete se smrtícím strojem. Navíc bylo po poslední velké aktualizaci přidáno třináct nových unikátních zbraní a všechny stávající byly přepracovány tak, aby byly souboje ještě více akční a také zábavnější. Dále konečně přibyla možnost vybrat si na začátku nového runu jednu ze tří náhodných zbraní – takže už nebudete začínat vždy s tou stejnou.
Nepřátelé jsou rozmanití a každý typ vyžaduje jiný přístup. Někteří mají štíty, jiní vás zaskočí rychlostí, silou nebo temnou magií. Budete muset být neustále v pohybu a chytře využívat svých schopností, jinak vás rozdrtí. Někdy bude lepší se boji vyhnout – není žádná ostuda utéct před obry s oštěpy, když tušíte, že za rohem může číhat ještě něco nebezpečnějšího, a vaše drahocenné zdraví je to nejdůležitější.
Bossové jsou třešničkou na dortu. Každý souboj s bossem je jako vrchol epického příběhu. Budete skákat, uhýbat a útočit, zatímco se modlíte, aby vám vše vyšlo podle plánu. Ačkoliv mohou být dialogově úsporní, jejich útoky a strategie vám budou zůstávat v hlavě ještě dlouho po tom, co je porazíte, jelikož se to určitě nepovede na první pokus. Jen je škoda, že ve hře najdeme zatím pouhé dva bosse.
Zdroj: igdb.com
Explozivní paleta barev a rytmy Persie
Hra je vizuální explozí barev. The Rogue Prince of Persia se nebojí jít do extrémů – každý detail, každá animace je pečlivě propracovaná. Prince se pohybuje s elegancí, ať už běží po zdech, nebo metá salta mezi nepřáteli. Světlo pronikající kouřem, detaily prostředí a atmosférické efekty jsou pastvou pro oči. Někteří kritici mohou sice namítat, že hra vypadá příliš křiklavě, ale je to právě tento styl, co dává hře jedinečný charakter. Jediné, co bych vizuálu vytknul, je fialová barva našeho hrdiny, což trochu kazí celkový dojem.
A teď k hudbě. Soundtrack složený persko-americkým producentem ASADI je kombinací moderního hip-hopu a orientálních melodií, které vás vtáhnou do akce. Každá úroveň má svůj unikátní podkres, který se dokonale hodí k dynamice hry. A až vás hra zabije – což se bude stávat často – hudba v oáze vás zklidní natolik, že budete mít chuť si sednout a meditovat.
The Rogue Prince of Persia úspěšně míchá klasické prvky slavné série s moderními roguelike mechanikami, čímž vytváří jedinečný zážitek. Náhodně generované úrovně, permanentní vylepšení a pestrý bojový systém přinášejí do hry skvělou dynamiku a znovuhratelnost. Výrazný vizuální styl a originální hudební doprovod ještě více přispívají k atmosféře hry. Bohužel, jelikož se jedná stále o předběžný přístup, hra aktuálně trpí na nedostatek obsahu a tím pádem po pár hodinách přichází stereotyp a trochu nuda. Vývojáři ale nelení a dle jejich vydané roadmapy se do listopadu máme dočkat velké porce obsahu. I přesto vás The Rogue Prince of Persia rozhodně nezklame. Ať už jste dlouholetým fanouškem Prince of Persia, nebo se sérií teprve začínáte, připravte se umírat, a to hodně. Vítejte zpátky v Persii!
Recenzi pro Gaming Professors napsal Jiří Vančura