BAN: The Prologue of GUCHA GUCHA slibuje pohlcující návrat do říše psychologického hororu, odehrávající se na pozadí strašidelného japonského folklóru a lákavé, ale zrádné krajiny Utaga-yama. Tento titul vytvořil Ichimatsu Suzuka (VTuber), známý svými předchozími příspěvky do hororového žánru s tituly GOHOME a YASO curse of soirée.
Herní mechanismy v BAN jsou poutavé a intuitivní a efektivně hráče staví do role Garasu Yuki. Přechod mezi průzkumem okolní bujné, zlověstné krajiny a doslova nervy drásajícími setkáními, se povedl naprosto mistrovsky. Hráči tak musí proplouvat zarostlými horami i strašidelnými tradičními japonskými sídly. U toho navíc řeší nejrůznější hádanky a odhalují tajemství, u něhož jsou zároveň obtěžováni nadpřirozenem. Design hry velmi chytře využívá úzké cestičky a dezorientující koridory, aby v hráčích navodil pocit klaustrofobie.
Jedním z pozoruhodných rysů titule je plynulý posun perspektivy od Yuki k mladému chlapci, což nejen diverzifikuje hru, ale také prohlubuje emocionální stránku hry. Hrozba, kterou představuje krví nasáklý zabiják, přidává do titulu jistou vrstvu naléhavosti. Atmosféra celého díla je neustále napjatá jako struna, neboť hráči jsou nuceni neustále vyvažovat průzkum a strach z pronásledování.
Co se týká příběhu jako takového, BAN: The Prologue je směsicí osobního a společenského hororu. Pátrání Garasu Yuki po jejím ztraceném psu jménem Chocolat se odvíjí na ponurém pozadí příběhu města Utagachi. Dějová linka obratně prochází tématy ztráty, strachu a děsivé tíhy historického traumatu, které dané město ztělesňuje. Scénář je prodchnutý emocionálním bohatstvím, což umožňuje hráčům spojit se s Yuki na hlubší úrovni. Její pouto s Chocolatem pak odráží univerzální touhu chránit ty, které milujeme, zatímco číhající nebezpečí symbolizuje nepředvídatelnost osudu.
Jak se zápletka vyvíjí a hráči mění perspektivy, zaplétají se postupně do vyprávění o přežití proti temným a zlovolným silám. Vidíme zde srovnání nevinnosti, kterou představuje mladý chlapec a jeho sestra, s neúnavným zabijákem, což vytváří ostrý emocionální konflikt, který žene příběh kupředu. S každým zvratem a setkáním hra buduje větší a intenzivnější napětí. Hráči tak ještě více touží odhalit tajemnou minulost města a význam prokletí, které se nad ním vznáší.
Zdroj: IchimatsuSeika
Vizuálně BAN: The Prologue nabídne hráčům tradiční japonské umění a horor. Mistrovské umělecké dílo je navíc vylepšené jedinečnými ilustracemi od uznávaného umělce hororových mang Suehira Marua. Prostředí je detailně provedené, od hustého listí na stromech až po pečlivě navržená japonská sídla. Osvětlení ve hře je obzvláště účinné; stíny klamou vaši mysl a vytvářejí z každého rohu potencionální úkryt pro číhající hrozbu.
Za zmínku jistě stojí i návrhy postav, z nichž každá vyzařuje vlastní živou osobností, která doplňuje jejich narativní roli. Yukino odhodlání, v kontrastu s hmatatelným strachem v chlapcově chování, vytváří silné spojení s hráčem, který prožívá veškerou hrůzu jejich očima.
Zdroj: IchimatsuSeika
Stručně řečeno, BAN: The Prologue of GUCHA GUCHA nabízí dojemný zážitek, který plynule spojuje poutavou hratelnost, strašidelný příběh a evokující vizuální prvky. Zkoumá hluboká emocionální témata zabalená do vrstvy psychologického hororu a představuje přesvědčivý vstup do žánru pro fanoušky i nováčky. Nejnovější výtvor Ichimatsu slibuje nejen vyděsit, ale také nechat hráče přemýšlet nad příběhy a historií, které formují naše obavy. S jeho očekávaným vydáním 23. října by se hororoví nadšenci měli připravit na strhující dobrodružství, které je jistě bude pronásledovat i ve spánku.
Zdroj: bloody-disgusting.com