Český first-person shooter Kvark vyjde v plné verzi 3. října tohoto roku. Zároveň s tím dostane do vínku třetí singleplayerovou epizodu, podporu pro operační systémy Linux a MacOS i textovou lokalizaci pro další sadu jazyků. Vývojáři oznámení rovněž doplnili novým krátkým trailerem.
Za Kvarkem stojí dvojčlenný tým Latest Past tvořený středoškolskými studenty Petrem Pavlíkem a Radovanem Šťastným. Ti pro svůj projekt dostali podporu od společnosti Perun Creative (autorů simulátoru Hobo: Tough Life), která na sebe zároveň vzala roli vydavatele.
Hra vstoupila do režimu předběžného přístupu v létě minulého roku, nedlouho po vydání plné verze boomer shooteru Hrot. Jelikož se Kvark odehrává v alternativní minulosti, pracuje s estetikou komunistického Východního bloku a užívá stylizovanou grafiku plnou hrubých geometrických tvarů, byl často právě s Hrotem a jeho tvůrcem Spytihněvem dáván do souvislosti. Ve skutečnosti ale hry nijak propojené nejsou a jejich povrchní podobnost je čistě dílem náhody.
Stěžejním inspiračním zdrojem byl pro Pavlíka a Štastného původní Half-Life, byť nepopírají, že se nechali částečně ovlivnit i moderními boomer shootery, jako je Dusk. Tvůrci od počátku pracují se současnými technologiemi a hru vystavěli na Unreal Engine 5.
S časovým odstupem by Kvark měl vyjít také na Switch a konzole PlayStation a Xbox současné i předchozí generace.