Zatímco komunita je rozpolcená mezi ty, kdo si gameplay užili a na hru se natěšili, a ty, kteří nemají rádi štěňátka, my jsme tu s dalšími informacemi, které o počinu máme. Na Discordu se totiž rozpovídali vývojáři a na dotazy některých fanoušků Dragon Age: The Veilguard vážně začali odpovídat. Během více než jedné hodiny toho řekli překvapivě hodně, a tak je důležité vyzobat to nejdůležitější, co může hráče buď více namotivovat, nebo je ztratit.
Hlavní zprávou nejspíš je, že Dragon Age: The Veilguard bude čistokrevná singleplayerová hra, která nebude vyžadovat připojení k internetu, nebude obsahovat žádné mikrotransakce ani battle passy. Což je docela mazec, protože mi to připomíná krásné staré časy, kde jsem si mohl zahrát offline. Nicméně dále se dozvíte více detailů o hře, takže pokud budete pokračovat, je to na vlastní nebezpečí a dočkáte se spoilerů.
Příběh se posunul deset let od Dragon Age Inqusition, a to hlavní, slavný Inkvizitor, se objeví i v příběhu. V jaké formě, ale zatím nevíme. Velkou informací ale je, že nás nečeká otevřený svět, ale rozlehlé lokace, plné důležitých questů. Tvůrci se tímto krokem chtějí vyhnout nudným úkolům. Navíc se do objevených lokací budou hráči moci vracet a plnit úkoly, které by měly mít dopad na příběh a jeho ukončení. Osobně mě tím trošku zmátli, protože otevřený svět to nebude, ale očividně úkoly, které se nebudou muset plnit ano. Podivné, ale to je asi prostě Bioware. Nicméně uvěřím, až uvidím. Přeci jen, vedlejší úkoly mají občasně u hráčů větší oblibu než hlavní linky.
Nicméně právě tento neotevřený svět bude mít význam na všechna hráčova rozhodnutí, kde ovlivňování příběhu bude na úplně jiné úrovni. Navíc tato rozhodnutí budou mít údajně vliv na otevírané lokace. Těch by mělo být nyní docela dost, potvrzený je Tevinter, ale mluví se v kuloárech i o Weisshauptu, Orlais, Antivě, Nevařře, trpasličím Kal Sharoku, Starkhavenu nebo návratu do Denerimu či Val Royaux.
Důležitou informací je potvrzení parťáků, těch bude vážně sedm, ale velká změna přichází ve složení družiny. Místo klasicky čtyřčlenné, bude pouze tříčlenná, což naprosto změní taktizování hráčů. Nebudeme si nic nalhávat, tank-healer-mage-lotr je osvědčená kombinace po celou historii Dragon Age a vzhledem k tomu, že zatím nemáme žádné informace o třídách, pokud budou klasicky tři, družiny budou jasné. Pozitivní zpráva je, že budeme moci randit s každým členem skupiny, takže divoký qunari sex zaručen.
Jako hlavní hrdina vzejde hráč z několika různých připravených šablon, nicméně vzhled bude tradičně přizpůsobitelný. Stejně jako v Dragon Age: Inquisition měl svou pevnost, bude Dragon Age: The Veilguard mít tzv. Maják jako hlavní místo pro hráčovu základnu, z níž se budou provádět různé výpady. Každopádně informací zaznělo více, já jsem jmenoval to hlavní a budu upřímný, jsem trošku vyděšený. Stále ale doufám, že pokud se jedná o čistokrevné RPG, tak se podaří, a kdo ví, třeba spasí Bioware.