Metroid Prime 4: Beyond - Samus Aran

Metroid Prime 4 přece jen existuje! Po letech vyčkávání dostal první trailer

20. 6. 2024
Zdroj náhledu: Nintendo

Hodujme a buďme veselí, protože Metroid Prime 4 byl mrtev, a zase žije, ztratil se, a je nalezen.

Pamatujete ty časy, kdy ještě existoval fyzický videoherní veletrh E3? V roce 2017 na něm byl oznámen čtvrtý díl opěvované 3D akce Metroid Prime. Na hře mělo původně pracovat studio Bandai Namco, ale v roce 2019 se celý vývoj restartoval pod dohledem vývojářů z Retro Studios, kteří stojí i za předchozími díly série. No a pak bylo dlouho ticho. Až na prezentaci Nintendo Direct byl konečně představen první trailer. Hry s názvem Metroid Prime 4: Beyond bychom se měli dočkat v příštím roce.

Metroid patří ke klíčovým herním značkám společnosti Nintendo. Původní 2D Metroid vyšel na konzoli Nintendo Entertainment System již roku 1986 a spolu se sérií Castlevania dal jméno žánru metroidvania. Hra byla ceněna pro špičkovou atmosféru a skrývala také překvapivý zvrat: Na konci se ukázalo, že ve vesmírném obleku se neskrývá očekávaný mužský hrdina, nýbrž žena lovkyně hlav Samus Aran. Hra se dočkala výborně hodnocených pokračování na Game Boy a 16-bitový Super Nintendo Entertainment System, než se roku 2002 prvně překlopila do 3D grafiky. Stalo se tak právě v prvním díle Metroid Prime, který vyšel na konzoli Game Cube a celý metroidí koncept přetvořil do podoby first-person akce.

Metroid pak ještě cestou potkalo pár kvalitativních zaškobrtnutí, například v podobě hry Metroid: Other M na konzoli Wii, nicméně s příchodem Switche se zas vše v dobré obrátilo. Klasicky pojatý Metroid Dread sbíral podobně nadšené recenze jako remaster trilogie Metroid Prime z roku 2023.

Ačkoli byl Metroid Prime 4: Beyond zatím oznámen jen pro Switch, hráči očekávají, že se objeví i na zatím blíže nepředstaveném nástupci této veleúspěšné konzole.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.