WUCHANG: Fallen Feathers - cover

Soulsovka WUCHANG: Fallen Feathers láká čínskou estetikou

10. 6. 2024
 

WUCHANG: Fallen Feathers, mytologická soulslike akce z prostředí císařské Číny, se poprvé představila na podzim roku 2021. Tehdy samotní vývojáři z indie studia Leenzee Games zveřejnili osmnáctiminutovou ukázku gameplaye. Ač v ní hra nevypadala vůbec zle, u hráčů vzbudila spíše posměšky kvůli přílišné podobnosti s Bloodborne či Sekirem. Všímaví fanoušci upozornili i na skutečnost, že vývojáři z her od FromSoftware převzali také několik animací a zvukových efektů. WUCHANGu se nicméně mezitím chopilo vydavatelství 505 Games a na prezentaci Xbox Games Showcase byl zveřejněn zbrusu nový, působivý trailer.

Hra je zasazena do pozdní éry říše Ming, tedy nejspíše do první poloviny 17. století, kdy poslední vládnoucí dynastie tvořená etnickými Číňany zápolila s expanzí později vítězné mandžuské dynastie Čching. Ústřední hrdinka, pirátka Paj Wu-čchang (v pchin-jinu Bai Wuchang), však nemusí zápolit jen s nástrahami dějin, ale především s démonickými protivníky inspirovanými bohatou čínskou mytologií a lidovým náboženstvím. Sama je ostatně stižena démonickým prokletím, kvůli němuž má částečně ptačí podobu.

Děj i výrazná výtvarná stylizace hry se nese v duchu fantasy subžánru šen-kuai wu-sia, který byl v posledních dekádách rozvíjen hlavně hongkongskou a čínskou kinematografií. Ve WUCHANG: Fallen Feathers se tak prolínají příběhy o šermířích na okraji společnosti se světem bohů, démonů a magie. Zdá se, že ve srovnání s první ukázkou z roku 2021 se tvůrci více snažili zdůraznit unikátní čínské kulturní prvky. A to jak ve vizuální estetice, tak třeba v použité hudbě.

Hra vyjde na PC, PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S v příštím roce. Přesné datum ještě bude specifikováno. Již teď je ale jisté, že v okamžiku vydání WUCHANG zamíří do předplatitelské služby Game Pass.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.