Kdo by si někdy nechtěl vybudovat svůj nebezpečný labyrint? Místo, do nějž se můžete schovat a kam se za vámi nedostane nikdo nevítaný? V reálném životě se to podaří jen málokomu, v deskové hře Stonespine Architects, jejíž chystané vydání oznámilo vydavatelství REXhry, se vám však tento sen splnit může.
Stonespine Architects je titulem určeným pro až 5 hráčů od 10 let, přičemž na jednu herní partii budete potřebovat příjemných 45–60 minut. Vydává jej studio Thunderworks Games, které se proslavilo zejména svojí sérií započatou hitem Hrdina v kostce (v originále Roll Player, česky taktéž od vydavatelství REXhry). Hrdina v kostce je velice zábavným kostkově-draftovacím titulem, ve kterém si pomocí barevných kostek vytvoříte svého hrdinu pro partii Jeskyní a draků. Na Hrdinu v kostce Thunderworks Games navázali jedním z nejoceňovanějších zakreslovacích titulů Kartografové, kooperativní kampaňovkou Roll Player Adventures, karetní Goblin Vaults a zajímavou hrou o ovládání území ve fantasy vězení Lockup: A Roll Player Tale. Stonespine Architects je dalším počinem z této série. Jejím autorem je Jordy Adan, který kromě již zmíněných Kartografů vytvořil i Zombicide: Do zbraně. Na vizuální stránce spolupracovala hned trojice ilustrátorů: Damien Mammoliti (Brass, Zaklínač: Starý svět, Cthulhu Wars: Duel), Lucas Ribeiro (podílející se na celé sérii Stonespine Architects) a Diego Sá (Comic Hunters).
Ve hře Stonespine Architects se stanete studentem minotauřího umění. Coby svůj finální projekt budete muset spolu s ostatními studenty soutěžit o to, kdo postaví ten nejnebezpečnější labyrint v pohoří Stonespine. Tahy hráčů probíhají simultánně, karty tvořící váš labyrint totiž budete získávat draftováním. Podobně jako v případě Hrdiny v kostce, i ve Stonespine Architects každý hráč na začátku partie obdrží osobní zadání s klíčovými prvky, které se v jeho labyrintu musí nacházet. Při hře budete získávat i dodatečné karty úkolů.
Stonespine Architects vypadá jako další skvělý titul, ve kterém si užijete spoustu budovací a kombinační zábavy. Navíc bez čekání na tahy spoluhráčů. Na naše stoly by se mohla dostat již na konci roku. Už aby to bylo.
Zdroj: Thunderworks Games