Silence of the Siren je česká tahová strategická hra, v níž proti sobě bojuje několik různých vesmírných civilizací. Všichni touží získat kontrolu nad hvězdnou soustavou Siren, která je odříznuta od zbytku galaxie. V tomto titulu můžete prozkoumávat, co na planetách zbylo. Dále také sbírat zdroje a zajišťovat stavbu velkolepých měst i mocných armád. S těmito armádami rozdrťte své nepřátele na prach a ovládněte celou galaxii.
Dostali jsme od Oxymoron Games (známých titulem Project Hospital) možnost podívat se na demo verzi nově připravovaného herního titulu Silence of the Siren, jenž se momentálně nachází v alfa testování. Hra má získat předběžný přístup již tento rok 2024 a její plné vydání se naplánoválo na rok 2025. Jaké jsou naše první dojmy z tohoto českého nástupce Might and Magic? Na to se teď pojďme společně podívat.
Hvězdná soustava Siren
Hvězdný systém s názvem Siren je rodištěm galaktické aliance. Stal se domovem i ztracené civilizace Primals, kteří jsou společně odříznuti od zbytku galaxie. V důsledku toho se pečlivě vybudovaná aliance rozdělila na několik hádajících se frakcí a pár odlehlých kolonií. Čím hlouběji se s vaší frakcí vydáte do neprobádaných oblastí světa, tím více bude vaše kolonie v nebezpečí. Ohrožení je mnohem větší, než se může na první pohled zdát.
Fossoriáni a ti ostatní
V demu Silence of the Siren jsme měli možnost prohlédnout si Fossoriánskou frakci (humanoidní krtečky). Tato rasa je jednou z pěti (lidi, hmyz, krtci, draci a blobové), jež by se měly objevit ve finální verzi hry. Co víme jistě, je, že by se v předběžném přístupu letos měla objevit ještě frakce Children of the Source. Demo nám nabízí kromě Fossoriánů (základny, osmi velitelů a sedmi upgradovatelných jednotek) dvanáct neutrálních nepřátelských jednotek. Najdeme zde k vyzkoušení i patnáct bojových technik, patnáct dovedností pro velitele jednotek, sedmnáct sběratelských předmětů a také čtrnáct interaktivních objektů na mapě. Demo nabízí i pohled na mechaniku střídání cyklu dne a noci.
Máte možnost tu obchodovat s otroky i se surovinami. Co se týká těžby, ta je rozhodně komplexnější, než jak ji znáte z již zmiňovaného titulu Might and Magic. Všechna místa, z nichž těžíte různé kameny a materiály pro výstavbu a výrobu jednotek, lze vylepšovat. V Silence of the Siren se můžete navíc vybavit ochrannými věžemi.
Když velí krtek
Komandéři mají své atributy, skilly a ability (při každém levelu máte možnost vybrat jednu ze tří možností) a samozřejmě mají své speciální jednotky pro každou frakci. Hráči mohou sbírat po cestě různé vybavení, které jim přidá bonusy, od zvýšení kroků na mapě až po navýšení energie a další.
Vítejte na hexagonovém bojišti
Jistě je vám jasné, že o své území musíte bojovat. Boj se odehrává na hexagonovém bojišti, stejně jako v známém titulu Might and Magic. Váš hrdina, v tomto případě komandér (nebo velitel chcete-li), se boje primárně neúčastní. Slouží spíše jako podpora (nezasahuje naplno do bitvy), využívající své naučené a získané dovednosti, které se nachází v knize schopností. Tyto dovednosti můžete využít, pokud máte dostatek energie, a lze to jen jednou za kolo. Po úspěšném kole získává váš velitel zkušenostní body, které následně uplatníte do schopností a statistik, abyste si mohli zvýšit dosah, sílu a dovednosti. V soubojích existuje možnost odložit tah, což se občas vyplácí, jelikož váš soupeř udělá první krok a vy tak můžete využít hru proti němu.
Bitva se vždy rozděluje na kola. Dané kolo končí po využití všech jednotek. Jednotky se automaticky umisťují do fronty na základě iniciativy, ale pořadí lze upravit pomocí tlačítek „wait“ (čekat) a „pass turn“ (přeskočit). Vylepšené jednotky navíc mívají speciální schopnosti označené klávesou S (jejím stiskem se schopnost aktivuje).
Silence of the Siren je rozhodně tahovka s velkým potenciálem. Demo rozhodně nabídlo zajímavý obsah. Ač je titul v alfě, neobjevila jsem nic, co by mi nějak kazilo zážitek. Hra běžela plynule a bez chybiček. Hráči Might and Magic zde najdou vše od hrdinů (velitelů), kteří putují zajímavě vypadajícím prostředím a u toho sbírají suroviny i všemožné artefakty, až po mohutné bitvy mezi armádami. Osobně doufám, že ostatní frakce budou stejně zajímavé a dobře vybalancované (jak jednotlivé frakce, tak i velitelé jednotek). Rozhodně budeme hru nadále bedlivě sledovat a tvůrcům držíme palce, aby si udrželi směr, kterým kráčí. Jdou totiž rozhodně tím správným směrem.