Mass Effect –Renegade úvodka

Mass Effect: Pohled do minulosti, současnosti a budoucnosti

21. 12. 2023
 

Mass Effect je populární sci-fi videoherní série vytvořená Casey Hudsonem z Bioware, která se odehrává v daleké budoucnosti. Lidstvo a několik mimozemských civilizací kolonizovali galaxii pomocí technologií zanechaných předcházejícími civilizacemi. Série nabízí akční dobrodružství, možnost prozkoumávat různé planety a navazovat vztahy s různými postavami. Celkově se jedná o trilogii, která disponovala bravurní premisou, díky níž si získala srdce nejednoho fanouška. To vedlo k tomu, že se Mass Effect rozrostl a byl adaptován do několika knih i komiksů. Jenže jak už to většinou bývá, velká popularita mívá za následek velký pád, což je problém také ME.

V roce 2017 vyšel nechvalně známý díl s názvem Andromeda, který měl přinést do série svěží vzduch a spousty inovací. Ačkoliv nejsem fanouškem Andromedy, musím uznat, že některé aspekty, jako vizuální stránka (efekty) a dynamická akce, fungovaly skvěle a přinesly něco nového. Titul však získal smíšené hodnocení od kritiků i hráčů. Mnoho fanoušků kritizovalo technické závady a chyby, které kazily celkový zážitek. Navíc titul nesplnil vysoká očekávání vzhledem k úspěchu předchozích her, zejména pokud jde o příběh, vývoj postav a hráčské volby. Celkově se stal určitým zklamáním, podobně jako neslavná Mafia III či Dead Space 3. To je také jeden z důvodů, proč jsou příznivci série netrpěliví a v obavách ohledně nového dílu, který má navazovat na Andromedu i původní trilogii. Mnozí zároveň nejsou v klidu kvůli odchodu Maca Walterse, který na populární trojici pracoval a který ze studia Bioware odešel.

Walters založil nové studio

Mac Walters opustil BioWare a zaměřil se na vytváření nového studia s názvem World's Untold. V rozhovoru pro MinnMax Walters sdílel své pohnutky k odchodu a nové plány pro budoucnost. Jedním z hlavních důvodů odchodu byly změny v pracovním prostředí a nedostatek lidí v novém studiu. Walters také zdůraznil touhu začít něco menšího a podnikavějšího s malým týmem a větší svobodou.

Dalším zajímavým bodem rozhovoru bylo Waltersovo zdůraznění možnosti spolupráce s externími partnery při vývoji her. Podle něj není nutné najímat tým odborníků na specifické oblasti, neboť existuje mnoho jednotlivců, skupin a týmů, kteří se na tyto konkrétní oblasti specializují a mohou být skvělými partnery. Walters také prozradil, že nové studio se zaměřuje spíše na speculative fiction než na sci-fi a že se těší na proces budování týmu a spolupráci s novými talentovanými lidmi. Celkově Waltersův rozhovor poskytl určitý pohled na jeho rozhodnutí opustit BioWare a začít novou kapitolu ve své kariéře.

Za odchod částečně může úspěch ME: Legendary Edition

Na rozhovoru nicméně byla nejzajímavější jeho slova, že ho k odchodu částečně přiměl úspěch Mass Effect: Legendary Edition. „Legendární edice je remasterem, nikoli zcela novou hrou, ale obrovský rozsah obsahu znamenal, že to byl obrovský projekt,“ řekl Walters. „Ale nebyl v plánu, takže se BioWare musel s tímto projektem vypořádat, aniž by narušil jiné probíhající plány. Najednou máme tento neplánovaný projekt. Co s ním uděláme? Věděl jsem, že nebudu mít obrovský interní tým. Rychle jsem si uvědomil, že budeme potřebovat spolupráci s externími vývojáři, nebudeme to zvládat jen s naším interním týmem,“ řekl Walters. „Takže to byl úplně jiný přístup k tomu, jak chceme věci řídit.“

Protože pro mě Mass Effect: Legendary Edition byl úspěšný, v tom smyslu, že tým byl zdravý, skvěle jsme spolupracovali a samozřejmě byl kriticky i finančně úspěšný, prostě jsem cítil, že to je tečka za všemi věcmi, které jsem v Mass Effectu udělal, což je skoro všechno. Nechci už po tomto dělat žádný další Mass Effect.“

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.