Bayonetta 3 – vítězství

Hideki Kamiya a série Bayonetta

24. 11. 2023
 

Hideki Kamiya je japonský designér a režisér videoher. Je známý pro své práce jako Resident Evil 2, Devil May Cry, Nier Replicant a Bayonetta. Od roku 1994 byl zapojen do různých herních projektů a v roce 2006 založil studio PlatinumGames. Během letošního roku však Hideki informoval fanoušky, že společnost opouští: „Po zvážení vlastního přesvědčení jsem se rozhodl odejít. Nebylo to vůbec snadné rozhodnutí, ale myslím si, že je to pro mě to nejlepší. Budu i nadále tvořit svým vlastním způsobem a doufám, že budete pozorně sledovat mé další kroky.“

Vzhledem k tomu, že PlatinumGames vlastní ikonickou sérii Bayonetta, mnozí příznivci se začali ptát, co to znamená pro její budoucnost. Abychom získali odpověď, fanoušci se obrátili na sociální sítě samotného autora. Na Kamiyův kanál na YouTube přicházely dotazy a v novém videu sdělil, že pravděpodobně bude série pokračovat i bez něj.

Série Bayonetta původně měla obsahovat celkem devět epizod, ale obávám se, že je nebudu moci dokončit. I když nemám vlastnictví nad IP, předpokládám, že ti, kdo ji vlastní, ji budou dále rozvíjet.“ V novém videu se však objevil zajímavý názor, proč odmítá spolupracovat s jinými tvůrci: „Odmítám spolupráci s jinými vývojáři, protože si myslím, že by to vedlo ke kolizi různých osobností a nápadů. Podle mě je důležité, aby ve vývoji jedné hry byl pouze jeden hlavní tvůrce.“

Dále hovoří o tom, jak si vymýšlí fiktivní svět během nudných schůzek, že čeká, až ho Capcom najme, a o svých přáních ohledně dalších her: „Chtěl bych vytvořit třetí díl Viewtiful Joe a dokončit Okami.“ Pokud zmíněné projekty neznáte, tak Viewtiful Joe je dvoudílná série, kde se ujmete role filmového fanouška, který se stane superhrdinou. První hra byla vydána v roce 2003 pro konzoli GameCube a druhá o rok později pro GameCube a PlayStation 2.

Okami se odehrává ve světě, inspirovaném japonskou mytologií a kulturou, kde ovládáte bohyni slunce Amaterasu v podobě bílého vlka, která se snaží obnovit svět po zničení zla. Titul je známý svým unikátním vizuálním stylem, který imituje japonské malby a kresby tuší, a svým inovativním herním mechanismem, který hráčům umožňuje používat speciální zbraně a magické schopnosti pomocí gest a kreseb na obrazovce. Okami vyšel v Japonsku v roce 2006 a do Evropy se dostal o rok později.

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.