Studio Telltale Games je známé díky svým legendárním titulům, jako jsou The Walking Dead či Batman: The Telltale Series. Bylo založeno v roce 2004 v San Rafaelu v Kalifornii bývalými zaměstnanci LucasArts. Specializovalo se na epizodické adventury s důrazem na příběh a rozhodování hráče. Bohužel, studio se dostalo do finančních problémů a v roce 2018 muselo ukončit svou činnost. Licence a aktiva firmy byly prodány společnosti LCG Entertainment, která od roku 2019 pokračuje v herním vydavatelství a vývoji projektů pod značkou Telltale Games.
Přestože výše zmíněné kousky stojí za slávou studia Telltale Games, existuje další projekt, co si získal srdce mnoha fanoušků po celém světě – The Wolf Among Us z roku 2013. Stejně jako každá jiná hříčka od tohoto studia, i tato je epizodická a její příběh je založen na komiksovém světě Fables od Billa Willinghama. Premisa se odehrává v New Yorku, kde se fiktivní postavy z pohádek a bájí snaží skrýt před světem lidí. Vy coby hráč se ujímáte role Bigbyho, Vlka, který je šerifem Fabletownu a musí řešit různé zločiny a konflikty mezi postavami.
Díky masivní popularitě mnoho fanoušků očekávalo pokračování The Wolf Among Us, ale bohužel k tomu nikdy nedošlo, neboť studio bylo po pěti letech od uvedení hry na trh uzavřeno. Nicméně, jak jsme si již v úvodu řekli, studio bylo o rok později opět aktivní a na prestižní akci The Games Awards 2019 byl představen krátký teaser na The Wolf Among Us 2. Od té doby jsme však o vývoji nic neslyšeli. Podle nejnovějších informací v nedávné době ve studiu proběhlo propouštění, což může mít značný vliv na vývoj očekávaného pokračování, ale také nemusí.
Začátkem září Telltale Games propustilo některé zaměstnance
Jonah Huang, který pracoval jako cinematic artist ve studiu Telltale Games, měl na starosti tvorbu animovaných sekvencí v různých projektech, jako jsou Batman: The Telltale Series, Minecraft: Story Mode nebo The Walking Dead: Michonne, ale také v připravovaném The Wolf Among Us 2. Dnes již bývalý výtvarník studia na Twitteru prozradil, že byl začátkem září propuštěn. Ve svém rozsáhlém tweetu uvádí:
„Je to sice bolestivé téma, ale považuji za nutné přidat se ke zprávám o propouštění v herním průmyslu: Telltale většinu z nás propustilo na začátku září. Toto propouštění přišlo několik týdnů poté, co Telltale koupilo britské studio Flavourworks. Opět to neříkám ve snaze poškodit firmu. Jen říkám fakta o tom, jaké to bylo, být propuštěn: byl to pořádný průšvih. Myslím, že to byla tichá předzvěst uplynulých dvou týdnů.“
„V rámci odstupného jsem podepsal dohodu, že nebudu poškozovat podnikání společnosti Telltale. Mám však ze zákona právo mluvit jménem propuštěných a toto prohlášení o skutečnosti upřímně není pokusem způsobit společnosti škodu nebo ji zruinovat. Tohle je odklon od toho, co obvykle zveřejňuji, což je jen pixel art / věci o mé hře. Ale je to pro mě nesmírně důležité, jako pro někoho, kdo se skutečně zajímá o lidi, kteří pracují na hrách.
„Nesnáším, když vidím, že zneužívání a vykořisťování pokračuje. Další podrobnosti, které neporušují smlouvu: Původně jsem se k Telltale vrátil, protože jsem vždycky chtěl pracovat na TWAU2 (jako fanoušek původní hry). Náš tým byl velmi malý a já jsem se na hru upřímně těšil. Telltale zatím nezveřejnilo nic z toho, co se stalo.“
Zahraniční časopis Game Informer kontaktoval vedení společnosti Telltale Games a vyžádal si jejich odpověď na situaci ohledně propouštění zaměstnanců. Vedení společnosti odpovědělo slovy:
„Vzhledem k současným podmínkám na trhu jsme bohužel museli nedávno propustit některé členy našeho týmu Telltale. Toto opatření jsme nebrali na lehkou váhu a náš závazek vyprávět příběhy a hledat nové cesty k tomu zůstává stejný. Jsme všem vděčni za jejich obětavost na této cestě a pracujeme na podpoře všech, kterých se to dotklo. Všechny projekty, které jsou v současné době ve vývoji, jsou stále ve výrobě a v tuto chvíli nemáme žádné další aktuální informace.“ Do teď bohužel nevíme, kolik zaměstnanců bylo propuštěno a jakým způsobem to ovlivní vývoj.