Napjatě očekávaná akční adventura Spider-Man 2 od studia Insomniac má z PlayStationu 5 vyždímat maximum technického potenciálu. Hráč si bude moci zvolit ze tří grafických módů, z nichž každý bude mít aktivní ray tracing.
O technických parametrech hry pohovořili její vývojáři Mike Fitzgerald a Jeannette Lee pro web IGN. Tři odlišné módy se budou lišit snímkovou frekvencí – půjde o 60 fps, 30 fps a 40 fps. Zejména poslední možnost je ve světě konzolových her relativní novinkou, která přišla až s moderními televizory.
Běžné televizní obrazovky pracují s obnovovací frekvencí 60 Hz, což znamená, že dovedou zobrazit nový vyrenderovaný snímek šedesátkrát za sekundu. U her běžících na 60 fps je tedy konzole s televizí synchronizovaná a při 30 fps je každý snímek zobrazený dvakrát za sebou. Z toho už asi vyplývá, kde je problém se 40 fps. Jelikož 40 není celočíselným zlomkem 60, na klasické televizní obrazovce se některé snímky v tomto módu zobrazí na delší čas než jiné, což povede k lehce trhanému obrazu. Pro majitele televizí s variabilní obnovovací frekvencí (VVR) či televizí běžících na 120 Hz je však 40 fps mód ideálním kompromisem mezi vysokým nastavením grafických detailů a plynulým obrazem i responzivním ovládáním.
Na PS5 tímto módem disponují například hry Horizon Forbidden West a Ratchet & Clank: Rift Apart, do nichž byl doplněn formou patche až po vydání. Spider-Man 2 vyjde už 20. října tohoto roku na PlayStation 5, kde jej čeká minimálně časová exkluzivita, ačkoli o vydání na jiné platformy nejspíš ještě dlouho nic oficiálního oznámeno nebude.