Ubisoft z finančních důvodů zrušil očekávané pokračování Immortals Fenyx Rising 2. Nový projekt měl disponovat otevřeným světem obsahujícím prvky známých her jako Elden Ring a Wind Waker, což znamenalo odklon od předešlého titulu, jenž byl inspirován řeckou mytologií.
Dvě osoby obeznámené s vývojem gamesy sdělily zahraničnímu magazínu Axios, že Immortals Fenyx Rising 2 měl obsahovat realističtější grafiku, menší důraz na řešení hádanek a větší akcent na volbu a rozhodování hráče, jež by ovlivňovalo svět. Zároveň měl projekt výrazně změnit model otevřeného světa využívaný v předchozích titulech Ubisoftu a inspirovat se nelineárním systémem plnění úkolů a navigace obsaženým v populárním Elden Ringu od From Softwaru.
Zdroj: Ubisoft
Podle informací bylo prostředí hry inspirováno polynéskou kulturou a hráči procházeli fiktivními ostrovy založenými na Novém Zélandu, Tahiti, Velikonočním ostrově a Havaji. Navigačními prostředky prý bylo sledování zvířecích stop, orientace podle souhvězdí nebo používání větrných vzorců podobných těm, které jsou zobrazeny ve hře The Ghost of Tsushima.
Článek dále uvádí, že Immortals Fenyx Rising 2 umožňoval výběr pohlaví a přizpůsobení postavy, stejně jako v předchozí hře. Vaším úkolem bylo přesvědčit polynéské bohy, aby vám udělili elementární a měňavé schopnosti. Měli jste také získávat nová tetování, jejichž podoba se měnila na základě rozhodnutí, která jste v průběhu děje učinili. Stejně tak měly mít vaše činy vliv na okolní krajinu.