Součástí Payday 3 budou přepracované speciální jednotky, rozšířená úprava zbraní a upravený postupový systém. Vývojáři slibují i chytřejší AI nepřátel. Ve vývojářském deníku se staršími herními designéry Miodragem Kovačevićem, Jimmym Karlströmem a herním programátorem Martinem Waernem bylo odhaleno několik novinek.
Hra v základu nabídne čtyři obtížnosti: Normal, Hard, Very Hard a Overkill, z nichž bude každá disponovat všemi dostupnými speciálními jednotkami. Starbreeze nechtělo, aby obtížnost ovlivňovala dostupnost herního obsahu. Vyšší obtížnosti budou určovat zejména počty nepřátel, jejich přesnost a poškození. Zdraví nepřítele zůstane ve všech úrovních stejné. Těšit se můžete na známé jednotky SWAT, jednotky se štítem a také odstřelovače. Buldozer ve třetím díle obdrží novou schopnost, tzv. bull rush, pomocí něhož se vší silou rozběhne a udeří hráče svou helmou.
V takovém případě budete mít krátkou možnost obrany či pokusu o osvobození. Pochybíte-li, omráčí vás. I ta nejhorší z nočních můr – Cloaker – přijde se změnami. Nově vám bude schopen ničit položené nástroje a z blízka bude ještě nebezpečnější než kdy dříve. Zapper již nadále neomráčí hráče okamžitě. Zbrusu nový nepřítel Nader bude disponovat plynovými a omračujícími granáty. Brnění jako obvykle ovlivní rychlost pohybu a hmotnost. Je vyrobeno z několika komponentů, které se pod palbou mohou rozpadnout. Opravíte jej pomocí brašny na zbroj. Někteří nepřátelé však dovedou brnění ignorovat.
Payday 3 vychází 18. září na Xbox Series X|S, PS5 a PC. Jedná se tedy možná o poslední příležitost, jak si užít přímého předchůdce.