Forspoken DLC In Tanta We Trust

Forspoken: In Tanta We Trust – zábava navíc, ale nejspíš poslední

1. 6. 2023
 

První a poslední příběhové rozšíření loni vydaného akčního RPG Forspoken, kterému se podařilo rozdělit komunitu – to je nyní vydané DLC Forspoken: In Tanta We Trust. Jak je známo, studio Luminous Productions bylo absorbováno vydavatelem Square Enix, což znamená nevalné naděje na další budoucnost značky.

Pojďme si ale říct, jak se povedlo toto plnohodnotné DLC. Ve zkratce, myslím si, že vcelku dobře!

Spojnicí s hlavním příběhem je tajemný hlas, který vás z posledního savu (zřejmě pouze po dokončení hlavního příběhu) vede k pobřeží Visorie (jedné z oblastí herní mapy). Jakmile dorazíte na místo, zobrazí se upozornění, že tento obsah je součástí DLC. Jelikož jsem měl již DLC nainstalováno, pokračoval jsem dál.

Frey je magickou silou přenesena do jiného těla (!) v minulosti Athie. Stává se z ní Thalia, osobní strážkyně Tanty Oly. Kolem Thalie leží na zemi pobití athijští vojáci, město Visoria je v plamenech…

Není to dlouho a narazíte na hlavní zápornou postavu, rheddigského generála Aldacora. Ten na vás použije magii, jež se stane jak zdrojem vaší nové síly, tak břemenem, což se ovšem dozvíte až později.

Z nejhoršího vás zachrání Tanta Cinta, jež se stává vaším trvalým průvodcem.

V DLC používáte zcela nový (a bohužel poměrně chudý) strom kouzel, přičemž některá základní kouzla umožňující magický parkour se opakují z hlavní hry. Nové možnosti otevírá hlavně Tanta Cinta, která vám při soubojích pomáhá, přičemž máte možnost ovládat některé její útoky. Kromě toho si s vámi pochopitelně povídá a objasňuje vaše další cíle.

Je škoda, že příležitostí použít některá kouzla je ve hře poskrovnu, neboť to vůbec nejsilnější máte k dispozici skoro až v posledních okamžicích. DLC samotné přitom není nijak dlouhé, mně zabralo jeden večer a asi hodinu a půl druhého dne (ano, finální boss už na mě byl prvního dne trochu moc).

Bohužel jsem se potýkal s některými technickými problémy. Hned po načtení DLC mi tlačítko inventáře (zkoušel jsem Xbox ovladač i DualSense) způsobilo crash hry. Místo volby „add-on“ v menu jsem tedy načetl save z hlavního menu hry a ten pak fungoval. Když jsem ovšem Forspoken zapínal kvůli dohrání druhý den, ve hře se mi ukazovala jiná kouzla, než která Thalia ovládá. Pak jsem načítal hru znovu a bug s tlačítkem inventáře se opakoval.

DLC má také značně omezené prozkoumávání světa, který lze za otevřený považovat snad jen v jedné kapitole. Dobytím některých outpostů můžete navýšit počet léčivých lektvarů, které u sebe maximálně můžete mít, nebo najdete některé amulety pro Tantu Cintu. Kromě toho sbíráte manu nebo ji získáváte za zabíjení nepřátel. Odemčená kouzla lze refundovat, takže můžete zkoušet jiné konfigurace.

Podmínkou k instalaci DLC je také patch 1.20, který by měl opravovat některé bugy a přidávat nové featury (váš kočičí přítelíček cestuje s vámi, je možné nastavit, jak často s vámi mluví náramek, apod.).

Chtěl bych zopakovat, co jsem naznačil už v recenzi: k plnému vychutnání hry je dle mého třeba zvolit odpovídající obtížnost. Já jsem s bossy strávil celkem dost času, ale dokážu si představit, že na nižší úroveň obtížnosti bych hru dokončil podstatně rychleji. Vývojáři teď navíc kromě těžké obtížnosti přidali velmi těžkou – jistě by bylo zajímavé začít novou hru a porovnávat, o kolik je náročnější.

Přitom stále nemám prozkoumanou celou mapu hry, o získání všech achievementů ani nemluvě.

Forspoken: In Tanta We Trust je zakončeno poněkud rozporuplně. Příběhově otevírá cestu k pokračování, které ale s vysokou pravděpodobností nepřijde. Přitom jsme se nedozvěděli ani odpovědi na některé otázky nastolené dříve, například kdo je Freyin otec. Doufám, že Square Enix Forspoken zcela neopustí a dočkáme se alespoň oprav bugů. A kdoví, třeba toto DLC napraví pověst této spíše vlažně přijaté hry, protože se hraje opravdu dobře, a byť je krátké, budete se bavit. Alespoň pokud jste se bavili i předtím.

Platforma PC
  • Datum vydání 26.05.2023
  • Zdeněk Samec

    Zdeněk rád hrál hry už od dětství. Na gymnáziu spolu se spolužáky vytvářel vlastní hry v GameMakeru. Po menší přestávce se ke hraní vrátil a teď je to jeho hlavní koníček. Jeho vášní jsou hlavně AAA hry s propracovanou grafikou. Rád se vrací i ke starším hrám. Za nejlepší hru všech dob považuje sérii Half-Life, má slabost i pro hry od Blizzardu. V GP by rád pokrýval hardwarovou sekci a přispíval recenzemi a úvahami. Jeho zájmem je i zvláště západní filosofie, klasická řečtina a latina, které studoval na Filozofické fakultě UK.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.