Perseus Titan Slayer 1

Perseus: Titan Slayer – zachraňte Olymp

20. 3. 2023
 

„Z časů mýtů a legend, kdy antičtí bohové byli malicherní a krutí a stíhali lidstvo útrapami.“ Pro pamětníky legendární věta z oblíbeného seriálu Herkules. Mnoho (nejen) ze sledujících si patrně někdy přálo ocitnout se v antickém světě a utkat se s legendárními bájnými bytostmi. Do světa antické mytologie vás zavede hack and slash rogue-lite řežba Perseus: Titan Slayer.

Perseus Titan Slayer 2

Trocha řecké mytologie

Za dílem, které před vás postaví většinu legendárních a děsivých bytostí z řecké mytologie, stojí vývojářské studio Sicarius, vydavatelem je společnost G-DEVS.com. V úvodu jsem zmínil legendární úvodní větu ze seriálu Herkules z roku 1995. Zde je potřeba si uvědomit, že Perseův příběh se odehrává v mnohem dřívějším období než příběh Hérakla. Ve skutečnosti (tedy dle legend) byl Perseus Héraklovým pradědečkem a také nevlastním bratrem, neboť jejich otcem byl Zeus.

Perseus: Titan Slayer je top-down hack and slash rogue-lite řežba. Příběh se točí okolo Chaosu, který se hned ze začátku hry představí větou „Oceány se rozbouří a hory se budou drolit. To je předzvěst věcí, které teprve přijdou.“ Vy se ujmete role Persea a budete se snažit této situaci zabránit. Příběh je v tomto titulu víceméně na posledním místě, protože se mu stejně moc věnovat nebudete. Je zde spíše, aby ucelil zasazení hry do antické mytologie.

Na začátku si můžete vybrat ze dvou režimů, tedy konkrétně režimu kampaně a režimu přežití vln nepřátel. Ať už se rozhodnete pro vlny nepřátel, nebo pro kampaň, každý průchod hrou začínáte stejným způsobem. Zrodíte se v počáteční lokaci a v případě, že už máte něco za sebou, můžete vylepšit jednu ze čtyř základních zbraní. Pokud půjdete dále, můžete si vybrat, s kterou z těchto zbraní se vydáte za vaším dobrodružstvím.

Perseus: Titan Slayer moc zbraní nenabízí

Na výběr máte klasický meč se štítem, dvě dýky, luk a katanu. Ano, ve hře se tento dlouhý meč opravdu nazývá katana, i když jsme v antice. Následně si můžete vybrat z počáteční truhly nějakou tu malou odměnu, abyste nezačínali úplně bez ničeho. Následuje cesta k Pegasovi, tedy k okřídlenému koni, který vás bude přenášet z různých lokací.

V případě režimu kampaně máte na výběr ze čtyř různých cest, kterými se můžete vydat. Vzhledem k tomu, že hra je rogue-lite, se při každém průchodu tyto cesty určitým způsobem liší. Skládají z různých lokací, nebo spíše arén, ve kterých se utkáte s nemilosrdnými antickými bytostmi. Na začátku si tedy zvolíte trasu a jen občas si vyzkoušíte novou odchylku, protože některé cesty jsou mezi sebou propojeny. Jednotlivé průchody tedy rozdílné, jediné, co je vždy stejné, je čtvrtá oblast, kde se utkáte s Medúsou, jejíž hlavu si následně odnesete a budete ji používat jako speciální útok. Další, co je vždy stejné, je také závěrečný boss, u kterého se všechny trasy potkávají.

Malý arzenál zbraní je doprovázen různými předměty, které můžete vylepšit. Najdete zde podporu pro zbraň v hlavní a vedlejší ruce, helmu, brnění a rukavice, zkrátka kompletní zbroj rozdělenou do několika segmentů. Vizuální změny v rámci zbroje, kterou si nasadíte, se však nedočkáte. Změny se projevují pouze ve statistikách. Vylepšení, která v aktuálním průchodu dáte své výbavě, nepřináší nějaké vyložené zásadní změny, pouze zvyší zdraví a jeho regeneraci, stejně jako manu a její regeneraci. Kromě toho můžete použít gem v podobě 10% šance na vyvolání bonusového speciálního útoku. Tyto předměty vám samozřejmě po smrti nebo v dalším průchodu zmizí. Jediné, co vám zůstane, jsou shards. Pomocí shardů si můžete vylepšit na začátku každého průchodu základní zbraně, případně si za ně koupit do dalšího průchodu různé vybavení.

Kraken, Lycan nebo Minotaurus

Jak jsem již zmínil, utkáte se s ikonickými bytostmi antické mytologie. Můžete se tak těšit na Krakena, Minotaura a zmíněnou Medúsu, ale také na draky, Lycana, kamenné golemy, ohnivé štíry a další stvoření. Přiznám se, že některé bytosti v mi v rámci zasazení hry tak úplně nesedí, ale dodává to tupým nepřátelům poměrnou pestrost.

Běžní nepřátelé mají pouze jediný cíl, a to dostat se k vám co nejblíže a zaútočit. Jakmile se dostanete do nějaké lokace, na minimapě už můžete vidět červené tečky, které představují vaše protivníky. Postupně se na vás začnou všichni sbíhat a snažit se vás zabít. V jedné lokaci jsou dokonce i pasti na zemi v podobě bodců nebo obrovských zavěšených seker, přes které na vás stejně nabíhají. Zde se rozhodně sluší zmínit, že tyto pasti fungují i na nepřátele, což v jiných hrách nebývá zvykem. Bohužel to o to více ukazuje tupost nepřátel, kteří prostě běží na smrt, ať už vaší rukou, nebo pomocí nástrahy.

V rámci vaší cesty se utkáte i s bossy a minibossy. Ti jsou charakteristicky větší a mají i speciální dovednosti. Nejvíce se mi líbila ikonická Medúsa a následně použití její hlavy, která nejenže vydává skvělý vřeštivý zvuk, ale ještě zkamení každého, na koho ji namíříte. Bossové jsou poněkud snadní, i přes jejich speciální útoky. Důvod, proč budete umírat, je pouze ten, že jsou hromady nepřátel jsou všude. V konečné fázi, až si hru osaháte, budete všechno investovat pouze do plošných AoE útoků, abyste veškeré nepřátelé v dané lokaci (včetně bossů) prostě utahali.

Příjemné spektrum speciálních dovedností

Uživatelské rozhraní vám bude v Perseovi na první pohled připadat velmi povědomé. Máte zde červenou a modrou baňku, symbolizující váš život a manu. Následně máte k dispozici osm možných speciálních dovedností a základní útok. Ze zmíněné osmice je třeba odečíst tři útoky, kterými jsou základní bonus vaší zbraně, skok (který hlavně budete používat, abyste se co nejrychleji dostali k Pegasovi) a hlava Medúsy, kterou získáte.

Co Perseus: Titan Slayer ztrácí po stránce výbavy a zbraní, to lehce dohání ve speciálních dovednostech. V rámci hry budete získávat skill body (případně si je můžete i kupovat) a po získání určitého počtu si můžete zvolit ze speciálních dovedností, nebo spíše útoků. Naleznete možnost „vystřelení“ ohnivého Fénixe, Diovo kladivo, které kolem vás bude kroužit, ohnivý vír, salvu Apollonových šípů apod. Jak jsem zmínil, po vyzkoušení toho, co který útok dělá, stejně zvolíte možnost mít co nejvíce bodů v maně a její regeneraci a následně plošné AOE útoky, abyste rychle a efektivně zlikvidovali co největší počet nepřátel.

Bohužel se mi několikrát stalo, že postava nereagovala na žádné pokyny ke speciálnímu útoku, i když jsem měl manu, a nereagovala ani standardním útokem. Takhle jsem musel přerušit zhruba pět průchodů, protože se dalo jen pohybovat, ale jinak se nic nedělo.

Perseus: Titan Slayer neurazí a zabaví

Po grafické stránce se nejedná o žádné high-tech efekty, u kterých byste zůstali s otevřenou pusou. Grafika je poměrně příjemná, zpracování nepřátel je líbivé a můžete si vychutnat gore, který hra nabízí. Přece jen když se na vás řítí tucty golemů, obrovských škorpionů, minotaurů či kentaurů a harpií, vypadá to dobře. A o dost lepší pocit je koukat na jejich rozsekaná, zkamenělá nebo zuhelnatělá těla. Pohyb postavy je však spíše, jako by lehce plul po zemi, zvláště když dáte mnoho bodů do rychlosti pohybu. Efekty různých druhů speciálních útoků jsou poměrně povedené a rozhodně neurazí – létající Fénix, ohnivé tornádo, pády asteroidů, všechno vypadá dobře.

Ozvučení je na odpovídající úrovni, nejvýraznější je však, jak jsem již zmínil, Medúsa. Vychutnat si budete moci různé exploze, dopady a porcování nepřátel za doprovodu příjemné hudby, která, i když hraje ve smyčce, se celkem hodí a zapadá.

Perseus Titan Slayer 3

Perseus: Titan Slayer je příjemná top-down hack and slash rogue-lite řežba, která vás postaví do role bájného Persea. Utkáte se s ikonickými bytostmi z antické mytologie a okusíte, jaké je to stanout proti Medúse či Krakenovi. Díky rogue-lite prvkům je každý průchod trochu jiný a hra vás tak i přesto, že je krátká, dokáže na pár hodin zabavit.

Klady
  • inspirace antickou mytologií
  • pestrá paleta nepřátel
  • zajímavé speciální útoky
  • zpracování nepřátel
Zápory
  • nahodilé bugy v ovládání
  • málo zbraní
  • tupost nepřátel
  • změna vybavení se projevuje pouze na statistikách
Platforma PC
  • Datum vydání 13.02.2023
  • 0.0

    Doporučujeme

    Petr Polák

    Hry hraje již přes 25 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.