Jeden z nejlepších titulů pro virtuální realitu, Half-Life: Alyx, vydaný 23. 3. 2020, tedy před rokem, skončil jedním velkým příběhovým překvapením. Šéf vývoje této hry ve Valve, Robin Walker, nyní v rozhovoru pro web TheGamer objasnil, že se tak tým rozhodl úmyslně.
Podle Walkera během vývoje Alyx panovala uvnitř Valve nejistota a skepticismus, srovnatelné s tím, jak skeptická byla ohledně dalšího Half-Life titulu (po dvanácti letech!) komunita. To opadlo až ve chvíli, kdy Valve hru oznámilo na podzim roku 2019. Reakce byly totiž pozitivní a komunita se na hru těšila. Zbývalo tak hru vydat, přičemž tým počítal už jen s dvěma možnostmi: buď naplní očekávání fanoušků a vydají dobrou hru, nebo nikoliv. Strach je, řekl Walker, dobrý motivátor.
V rozhovoru Walker dále hovořil o tom, že Valve s Alyx dalo fanouškům „rudého sledě“ (to je anglický frazeologismus, který v češtině znamená něco jako „dát návnadu a tím odvést pozornost od toho hlavního“). Valve titul představilo jako prequel k Half-Life 2, takže hráč neočekával, že se dozví mnoho nového. Tým nicméně nechtěl nechat hráče do nekonečna v očekávání a nejistotě, a tak se rozhodl zakončit Alyx velmi překvapivě. Walker to dále objasňuje slovy: „Chtěli jsme opětovné vzrušení z možnosti [pokračování]”.
Znamená to, že se dočkáme rozuzlení příběhu v Half-Life 3, nebo jinak nazvaném titulu, ať už pro VR, nebo “placatou” platformu?
Half-Life: Alyx je nyní na Steamu ve slevě a bude v ní až do 31. března. Jestli jste jej tedy ještě nezkusili, máte možnost tak učinit za zvýhodněnou cenu.
Zdroj: The Gamer