Remake Dead Space je vedle The Callisto Protocol velmi očekávaným titulem, a tak není divu, že fanoušci obou her budou po odhalení nových informací nadšeni. Od chvíle, kdy jsme se dozvěděli, že Lee dostane spojence, se objevily také zajímavé informace o Dead Space.
Vývojáři z EA neustále zdůrazňují, že se snaží být co nejvěrnější svému předchůdci, a já je za to chválím, protože by byla opravdu škoda, kdyby společnost od této hororové hry upustila. Ve hře jsou však nové mechaniky, které mají zpestřit hratelnost. Jednou z takových novinek je systém Motive ALIVE, který sleduje Isaacovy pohyby a jeho aktuální chování. V praxi to znamená, že když je po bitvě, jeho dialogy a pohybové animace jsou trochu zadýchanější a pomalejší. Přestože se jedná o zajímavý systém, nejvíce mě překvapilo, že remake Dead Space nebude obsahovat žádné načítací obrazovky. Pro upřesnění, tyto obrazovky se objeví pouze v případě, že vás zabije nekromorf, jinak se můžete volně pohybovat a prozkoumávat zbytek hry… za mě rozhodně dobrý tah.
Hlavní producent Philippe Ducharme uvedl, že loď Ishimura, na kterou útočí nekromorfové a po níž se hráč musí pohybovat, je nyní plně propojena. Podle Ducharma je to spolu s řadou dalších nových grafických změn v osvětlení a mechanických vylepšení v beztížných sekcích možné díky enginu Frostbite od EA… první dobrá věc od nich. Duchařme tvrdí, že změny v remaku Dead Space jdou nad rámec grafických vylepšení a že jde o nový a kvalitnější zážitek. Fanoušci se dočkají všeho, co se jim líbilo v původní hře, ale také mnoha přídavků, které poskytují více obsahu a novou hloubku příběhu. Díky systému ALIVE bude remake hry Dead Space obsahovat také novou úroveň násilí, která se zdá být podobná krveprolití a brutalitě v podobném sci-fi hororu The Callisto Protocol.